Gå til innhold

Hvor lang tid....

ny vår og nytt håp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid har det tatt før dere har fått mensen eller blitt gravid etter en SA? Fra utskrapningsdagen.. Bare lurer på om det tar mange måneder eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min siste spontanabort 26. desember tok det 5 uker før mensen kom tilbake. Blødde i to uker etter utskrapningen. Ventet to sykluser før vi prøvde, ble gravid på første forsøk. En blir visst lettere gravid etter en SA, MEN de anbefaler virkelig at du venter i allefall en syklus før en prøver igjen. Nå mistet jeg igjen for to uker siden, og gynekologen på sykehuset sa at de så ofte at dersom en ventet kun en syklus, var det en større sjanse for å miste igjen. Du vil nok sikkert høre protester på dette her inne, fordi de fleste sier vente en syklus. Men sier bare hva jeg fikk beskjed om. Lykke til videre uansett:)

Skrevet

takk for svar.... hm, hadde ikke tenkt på det på den måten. Husker jo at legen anbefalte å vente et par sykluser, men kan ikke huske (kanskje jeg ikke ville høre) at det var pga større abortrisiko.... Huff, å miste enda en gang håper jeg virkelig å slippe. Lei meg på dine vegner. Lykke til videre du selv. En dag er vi kanskje heldige å får gå ut et helt svangerskap vi også:)

Jeg er jo heldig at jeg allerede har to. Men vil så gjerne en gang til... Men nå tror jeg nesten jeg skal ta rådet ditt å vente litt, selv om jeg helst ville slippe.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg hadde MA i uke 13. Det har nå gått 14 uker siden utskrapning, men jeg har enda ikke fått menstruasjon. Så dette kan vist ta litt tid.

Skrevet

hmmm....det var lenge... går nå i syvende uke etter jeg mistet...20 uker skulle jeg ha vært nå.. jeg hadde ikke forestilt at det skulle ta sånn tid... har jo lest her om så mage som har vært gravide bare etter et par uker, Tror dere jeg er utålmodig på å få komme igang med å prøve igjen??? JA gjett om jeg er..! Men prøver jo å tenke positivt med at ting skjer om det er ment å skje osv... Men håper å få være lykkelig gravid FØR jeg skulle hatt termin på den jeg mista...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...