Muffemor og lille Ida <3 Skrevet 3. juni 2008 #1 Del Skrevet 3. juni 2008 hei, har snakket med NAV sikkert 100 ganger nå, og får forskjellig svar hver gang. Så nå forhører jeg meg med dere damer her: Jeg har søkt om engangsstønad, men vet ikke om det kanksje er helt dødt løp. Jeg har jobbet de siste 6 av 10 mnd, og hatt en ca bruttoinntekt i mnd på ca 7000,-. Er egentlig 100 % student med støtte fra lånekassen. Greia er at jeg ikke skal ta ut permisjon, da min bedre halvdel skal ta ut alt han kan, jeg skal kun ha 3 uker før og 6 uker etter. Hvordan funker dette? Når jeg ikke skal ta ut permisjon kan jeg ha krav på engangsstønaden da, siden jeg likevel ikke skal få foreldrepenger? Eller skal jeg få foreldrepenger i de 9 ukene jeg MÅ være ute i permisjon. Har temin i midten av juli, og skal begynne på skolen igjen i midten av August. Håper noen av dere forstår dette bedre enn meg - er så vanskelig når ikke NAV kan gi meg et ordentlig svar engang, da kompliserer ting seg syntes jeg! Glemte å si at jeg i utgangspunktet har tenkt å avslutte arbeidsforholdet mitt nå om tre uker da jeg skal gå ut i permisjon, men hvis jeg egentlig skal ha permisjonspenger for de 9 ukene så er det kanksje dumt å avslutte arbeidsforholdet fullstendig.... TUSEN TAKK :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137907648-ang-engangsst%C3%B8naden-lik-som-p%C3%A5-3trim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #2 Del Skrevet 3. juni 2008 Så lenge du har tjent opp rett på foreldrepenger er det det du kan få for de 9 ukene du tar ut permisjon(engangsstønaden er for de som ikke har jobbet seg opp rett på foreldrepenger) Det kan du lese om inne på NAV sine sider. Om du avslutter arbeidsforholdet eller ikke har nok ingen stor betydning for det. Du vil da få foreldrepengene fra NAV. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137907648-ang-engangsst%C3%B8naden-lik-som-p%C3%A5-3trim/#findComment-137910390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå