*stjerna* Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 ...eller må jeg ha fra apoteket eller lignende??
Anettemor82 Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 og jeg lurer på når en skal begynne med solkrem.. emil er 4 mnd og får lite sol på seg, men det hender jo og da er det lurt at han er smurt eller?
Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Vi fikkk beskjed av hs at det var en spesiell type solkrem til små barn som ikke inneholder parabener... Smører inn tulla mi på 4,5 mnd når vi ligger ute å leker eller er ute. (er i skyggen, men hs anbefalte det da solen er sterk for de små selvom de er i skyggen...)
*stjerna* Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. juni 2008 vi bor litt avsides, så jeg får ikke tak i spes. solkrem. vi er mest i skyggen, men det hender jo at nesen stikker frem:) får bare være litt forsiktig vi da!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Var på apoteket i går og kjøpte en solkrem til mini. Den heter La roche-posay faktor 50+ 199 kroner Det var den eneste de kunne anbefale mein gutt på 3 mnd`er....
hamsterpia Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Kjøp solkrem med fysisk filter. Den legger seg som en tynn hinne utenpå huden, uten å trekke inn. Jeg har kjøpt Cosmica sollotion for babyer på apoteket, og den er veldig fin.
Punny Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Vi bor i Finland. Var på apoteket for å kjøpe solkrem til lillen, og fikk beskjed om at man ikke skulle bruke solkrem på barn før de er 2 år.
BlåklokkaVest Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Har bare lyst til å si: ikke smør store deler av babyen inn med solkrem! Når jeg var på kurs fikk jeg i alle fall beskjed om at hvis vi smurte barn inn med sun-block, så var det omtrent som å pakke dem inn i plastfolie! De blir overopphetet! Vi fikk beskjed om å bruke tynne bommulsklær i den grad det ikke ble for varmt, og bruke sun-block der de kunne bli brent. Solhatt et must. Nå er det noen år siden jeg var på kurs, og det kan hende de har klart å forbedre solkremene noe. Det lureste er sikkert å spør KYNDIGE folk på apoteket. Har opplevd folk som har vært sommervikar på apoteket som har gitt feil info. Det er litt ille..... Så jeg ber alltid om å få snakke med farmasøyt.....
Lille`mor & lillebøll Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Både apoteket og hs anbefalte meg det... Når de for eks ligger under solsjerm er de ikke beskyttet for solen. Eller då syns jeg det er vanskelig og unngå solen...Mi tar ofte en bæretur bort i garasjen eller til postkassa sammen... Er ikke hysterisk,men vil ikke ødelegge den sarte huden som lå godt beskyttet inni mammas mage for 3 mnd siden...
Sunshine med småtroll:) Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Kjøpte vanlig solkrem på butikken jeg. Det er barnesolkrem fra Nivea og sf 40..
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Anbefaler alle å se på denne testen ang solkremer, da spesielt de beregnet på barn: http://gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=3130 Selv bruker jeg Babyline sollotion SPF 25 på jentene siden denne er en av de som inneholder minst farlige stoffer og som er den eneste av testvinnerene jeg har funnet...det var på apotek.
Labambie Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 En av mine beste venninner er apotektekniker,og etter alt dette pratet om solkrem/ikke solkrem spurte jeg henne.. Regner med hun har en viss peil.. Hun sa at barn skal ha solkrem,og de må være fra apotek. De på dagligvare er tilsatt mye dritt.. HS sa også at vi skulle bruke solkrem. Så når de sier det,så gjør jeg det.. Så får kaklingen her inne bare fortsette...
ruffen Skrevet 3. juni 2008 #13 Skrevet 3. juni 2008 Må bare svare ut fra erfaring. Vi har ei tulle på snart 6 mnd, og har vært mye ute siste mnd. Vi har smurt henne minimalt, men hatt henne i skyggen, særlig når sola er på det sterkeste. På ettermiddagene, sånn i fem-seks-tida, har hun vært litt i sola. Har hatt solhatt og dekkende klær. Hun har ikke blitt brent i det hele tatt, men vi ser at hun har fått litt farge. Har også vært på stranda og hatt henne i babybjørn. Da smurte vi godt med solkrem med fysisk filter fra apoteket. (Den er noe kliss! Men det er en annen ting...) Grunnen til at de anbefaler det, er at de ikke vet om den sarte barnehuden reagerer på kjemiske stoffer som blir brukte som filter i "vanlige" solkremer.
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 IKKE BRUK NIVEA!!! Den er en av de verste solkremene som kom dårlig ut i test! 9 betenkelige stoffer inneholder den! Jeg brukte nivea for voksne selv de første dagene det var sol her i mai og fikk sånn soleksem! Har aldri hatt det før. Snakket med min nabo og min søster og de hadde begge fått soleksem da de brukte nivea. Nå har jeg kastet nivean og kjøpt en annen solkrem og har ikke fått et snev av soleksem, så jeg er overbevist om at Nivea ikke er bra. Til deg som hadde vært på kurs: Sun block anbefales ikke, men solkrem og sunblock er to forskjellige ting. Jeg har snakket med hudlege, HS og apoteket og de anbefaler alle å smøre babyen når den skal være ute, for selv med parasoll og t-skjorte er sola for skarp. Det er dessuten ekstra sterk stråling nå for tiden. På snuppa mi bruker jeg Vichy solkrem for barn. Den kom best ut i testen i Foreldre&Barn og inneholder ingen betenkelige stoffer. Snuppa mi har aldri blitt brent og aldri reagert på solkremen og vi har brukt den i Thailand også da hun var 4-5 mnd gammel.
Sunshine med småtroll:) Skrevet 3. juni 2008 #15 Skrevet 3. juni 2008 hmm..såppas..har nettopp smurt han inn med det,men vi skal til byen så får kjøpe ny solkrem på apotek der;) Har brukt nivea på meg selv og ikke opplevd noe,men jeg har igjen ikke så sart hud som mini..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå