Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Hei:) Er ganske ny her,dvs har hatt side en stund,men ikke visst helt hva jeg skal skrive her,så jeg har bare lest hva andre har skrevet. Er 90+ og absolutt en sliter/prøver:( Har nå prøvd å bli gravid i 20måneder.Og for hver mnd som det ikke klaffer blir nedturen større og større!! Har ikke barn fra før og heller aldri blitt gravid.Både jeg og samboeren min har vært til utredning,og ingenting galt funnet.Det eneste de kan si er at jeg bør gå ned noen kilo.Tror jeg er på ca 106kg og bør ned til 92kg tror jeg han sa...(er 1.74 høy).Jeg har fått resept på pergotime,men legen sier jeg må gå ned de kiloene før jeg kan begynne på dem.Men det er sååå vanskelig å være flink,for selv når jeg har vært det lenge så ser jeg fremdeles ingen resultat. Lurer på nå om jeg skal prøve et legemiddel som starthjelp.Har lest litt om xenical og reductil.Så mine egentlige spørsmål er: Hvilke av de legemidlene er mest kjent for å ha hurtig og god virkning? Har noen gått på Pergotime(eller andre hormoner)og vært rundt min størrelse? Jeg vil selvfølgelig passe på å ikke bli gravid samtidig som jeg bruker slankepiller! Håper noen har noen kloke og/eller oppmuntrende ord til en trist jente
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Heisann :-) Er selv overvektig,men har ikke slitt med å bli gravid,men jeg vil bare dele min erfaring om xenical.... De var forferdelig å bruke,uansett hva jeg spiste,så gikk det rett gjennom...Og etter hvert do besøk så måtte doen vaskes....ble som et fettlag som satt seg i doen....*ekkelt* Legen sa at så lenge jeg spiste sunt,ble det ikke sånn,men for meg var dette hvertfall bare tull....spise litt,så løpe på do....likte dette dårlig,synes det var flaut når jeg var på besøk eller på bytur....gikk også lite ned i vekt på disse.... Har ingen erfaing med de andre tablettene,men har hørt mye possitivt om dem,så skal selvprøve når svangerskapet og ammingen er over.... Lykke til med prøvingen :-)
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Hei! Æ har prøvd både xenical og reductil. Etter fødsel i 2005 blei æ sittende me 30kg for mye på kroppen. Veide 105kg, når æ gikk te legen i 2006 å kjæreba om hjelp. Først skrev han ut xenical, å d va pyton.. akkurat slik som ho over skriv. Masse do besøk, og uten at maten æ spiste inneholdt fett, så kom d ut sånn ekkelt(tilåme vess æ hadde litt luft kom d sånn ekkelt) Trur æ gikk ned 3kg før æ regelrett ga opp. Trena masse samtidig, pilla hjelpe ikke aleina. Så etter nån månda me fortvilelse va di 3kg på plass igjen. Fikk resept på reductil da. Og d e helt sykt kor bra di e!!! ) Æ personli kan ikke få roset di pillene nok.. Jeg bynte september 2006, veide 105kg, og juni/juli 2007 veide æ 75kg. Alså 30kg på 9mnd ) Æ spiste akkurat d æ ville, men di pillan gjord sånn at æ ikke klarte så store mengda mat. Æ slapp å sulte mæ, slapp å unngå forskjellig mat. Kunne spis litt usunn mat sia mengden mat alltid blei liten. Lysten på godteri blei mye mindre. Æ kunne leve normalt uten å nekte mæ sjøl noe. Kiloan bare rant av mæ. Trena masse samtidig. Legen va kjempefornøyd me alt. Eneste æ plagdes litt me når æ gikk på reductil va at blodtrykke økte litt, var ofte på kontroll. Etter æ va kommet ned på 75kg følte æ mæ veldi fornøyd, følte ikke at æ trengte pillen lengre. Fikk et nytt & bedre liv, rutina på matmengda og selvkontroll. Slutta på pillan og p-pillan i slutten av juli, og blei gravid med en gang Har nu ei uka te termin D e kommet på 20kg nu, mye vann på slutten. Æ e kjæmpefornøyd, vet nøyakti korsen æ ska få kiloan av igjen Har ikke trengt nå hormonpilla førr å bli gravid så vet ikke noe om di. Anbefale reductil iallefall )
strå Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Hørtes ganske klart ut hva jeg bør velge utfra dette her:)Takk for svarene!! Gratulerer med graviditet og lykke til med fødsel begge to!!
Juli jente Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Jeg brukte xenical i ca en mnd før jeg ble gravid. i denne tiden gikk jeg ned ca 10 kg. sikker på at det var dette som skulle til. etter 2 år med prøving så klaffet det. Jeg har ingen dårlig erfaring med xenical. greit nok det blir en del do besøk men så lenge jeg holdt meg til det jeg skulle var det ikke noe problem. jeg er kjempefornøyd. og har planer om å begynne på dette igjen etter hvert..
strå Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Hei silvermist med juli jente:) Gratulerer såååå masse med graviditeten!!Kunne ikke dy meg og tittet på 3d bildene dine...det er den nydeligste baby`n jeg har sett på sånne bilder!!Blir nok en vakker liten jente:) Hadde du mye du skulle ta av,eller var det bare de 10kg?Ble du gravid før du sluttet på pillene?Jeg lurer litt på om vi bør passe på å ikke bli gravid hvis jeg begynner på dem....eller er det ikke så farlig bare man passer på å sjekke så fort det er mulighet og da evt slutte?? Klem fra meg
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Hei! Vi holdt på i årevis før vi klarte å bli gravide. Veide 117kg når spiren satte seg Men i tiden før jeg ble gravid tok jeg skikkelig tak i trening. Ingen dietter og vektnedgang har hjulpet meg (har vært mye lettere før uten å ha klart det), men hjelper mange altså så stå på! Ville bare si i fra at trim i bekken-lår osv også er supertlurt! Det er jo også fint å ha styrket disse musklene ordentlig før kroppen skal bære på den lille:) Selv har jeg syklet og gått masse. Det kan også hjelpe mange å ta Metformin. Det holder blodsukkeret stabilt og man går dermed lettere ned. Iallefall min erfaring
Juli jente Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Tusen Takk! =) Jeg veide 117kg når jeg ble gravid så ja, jeg hadde nok å ta av for å si det sånn. hadde ikke planlagt å bli gravid så fort etter at jeg begynte med xenical. så da jeg fant ut at jeg var gravid var jeg 6 uker på vei. og sluttet da med pillene. har snakket med legen om dette og han sa at det ikke var farlig så lenge jeg sluttet da. så det er ikke krise om du blir gravid når du går på dem. bare du slutter når krysset er der. =) håper det virker like bra for deg som det har gjort for meg. Lykke til med pillene og prøvingen. hilsen
Juli jente Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Ser på første inlegget mitt at det står ca en mnd. det riktige er ca to mnd.. =)
Glad i høsten Skrevet 11. juni 2008 #10 Skrevet 11. juni 2008 Jeg veide 110 kg før jeg ble gravid, og veier nå 116/16 uker på vei. Har tidligere prøvd Xenical, med akkurat samme erfaring som de andre her, med hyppige, ekle dobesøk og null effekt:-( Jeg spurte legen om Reductil, men fikk de ikke, fordi jeg har diagnosen panikkangst. Han fortalte meg at det er et amfetamin-lignende stoff i Reductil, som gjør at angstpasienter blir værre. Sikkert derfor blodtrykket til henne som har brukt de, steg også. Men, det er sikkert ikke farlig når man får riktig oppfølging og ikke har angstproblemer.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #11 Skrevet 12. juni 2008 bbbbbHei Jeg har alltid vært "stor". Jeg klarte med en fettsugingsoperasjon som motivasjon for 9 år siden å gå mye ned...ca 15 kg til 75-80 kg Rett etter operasjonen ble jeg gravid, på tross av "lett p-pillebruk" (tok de pga hormoner, og trodde ikke kunne bli gravid, hadde prøvd i 4 år) Nå har jeg prøvd xenical, men det ble for tungvindt og alltid være "alene" med en do i nærheten. Man hørte meg jo til andre enden av kvartalet ved hvert av de 20 toalettbesøkene om dagen. Derimot gått et år på reductil- rast ned 25 kg (m trening og kosthold og selvf- mye proteiner og herbalifeshake 2 ganger om dagen) og uten at forsøkte å bli gravid, satt den som et skudd! Tror hvertfall for min del at vekt er avgjrende, og hadde jeg visst HVOR viktig det var for å bli gravid for meg, hadde nok det vært en mye større motivasjonsfaktor. Jeg brukte også somebody.no for å sørge for at jeg hver dag lå med et stort kcaloriunderskudd... Lykke til alle gravide og slitere!
monca*84*j12 Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 hei hei jenter.... dette var supert og lese.. trur jeg blir nødt om en tur til lege jeg... og få reductil.... Jeg har ikke skrevet inn her tidligere jeg heller, har ikke hatt noe og si egentlig... er en stoor jente med mye livsglede og ønsker meg barn.. Jeg håper dette skal gå bra uten for mye drit og kjipe leger.. har lyst på en så normal som mulig graviditet... gikk opp en god del etter røykslutt for et år siden og kiloene sitter klistret.. hehe... og det er mange av dem...=) Har bare prøvd i 6mnd, så håpet er på topp.. hehe... Dere virker som bra jenter hele gjengen... og jeg ønsker dere lykke masse til...
etterhvert Skrevet 15. juni 2008 #13 Skrevet 15. juni 2008 jeg begynnte på reductil for n og en halv uke siden og har gått ned 4 kilo.... er fornøyd med det,men gleder meg såååå mye til det syns. håper det fortsetter sånn.... kunne ønske det gikk litt fortere... he he
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Hei ) jeg har sitti og lest litt hva folk har skrevet, og er så deilig å vite at det er flere enn bare meg som sliter med å bli gravid, og som er stor og tenker en del på vekta i forbindelse med graviditet ) Og jeg ser hvor flinke folk er til å gå ned i vekt Ikke meningen å skuffe, men jeg har også prøvd reductil 10mg i et par mnd men gikk bare ned 4kg.. Legen var godt fornøyd siden det var en nok så stressende periode i livet mitt.. Nå har jeg fått 15mg, men etter et par uker sluttet jeg på pillene for jeg er litt redd for å bli gravid når jeg går på dem.. Jeg skal innrømme at jeg kanskje ikke er super flink med maten, men jeg er ganske aktiv av meg, men muligens blir det for mye tunge løft ol og lite kondisjonstrenging.. Kanskje det er årsaken til lite vekttap? er det noen som har noen erfaring der? I tillegg så er jeg så utrolig usikker på hva jeg bør gjøre.. legen mente det kunne være lurt å gå ned til 96kg, i dag veier jeg ca 102.. Hva gjør dere? Venter dere med å bli gravide når dere tar reductil, altså bruker beskyttelse? En annen lege jeg var hos satte meg på p-piller fordi hun ikke ville jeg skulle bli gravid mens jeg gikk på reductil. Da ble jeg utrolig sjuk, så sluttet på p-pillen. (Dette var forøvrig en ung lege) Den førstnevnte legen var eldre og ved Ullevålsykehus, og det virket som hun var mer opptatt av at jeg burde slutte på tablettene dersom jeg oppdaget at jeg var gravid.. Så nå vet jeg ikke hvilket bein jeg skal stå på.. Noen råd der ute? Jeg har hatt uregelmessig menstrasjon nesten alltid, og de siste åra da jeg har vært på det største har ikke mensen vært der så og si.. Betyr vel kanskje at jeg ikke har eggeløsning heller... Har dere noen råd jenter? Er så utrolig fint å ha noen her å dele med, føler meg litt alene og rådløs )
etterhvert Skrevet 17. juni 2008 #15 Skrevet 17. juni 2008 Legg på 20 kilo til så har du meg.... Jeg har gått ned 4 kilo som sagt på en og en halv uke,da har jeg spist vanlig,men med fornuft. mye kyllingkjøtt og sånn.... og sykla meg en tur hver dag.... Vil gå ned i vekt før jeg blir gravid,så bruker prevensjon inntil videre....
etterhvert Skrevet 29. juni 2008 #16 Skrevet 29. juni 2008 snart 4 uker og ned 8 kilo,men det syns ikke....
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2008 #17 Skrevet 30. juni 2008 Hvilken lege går man til for å få dette? Jeg får ikke av fastlegen min, fordi jeg har hatt spiseforstyrrelse og depresjon. MEN legen skjønner ikke at depresjonen kom som et resultat av konstant skam for overvekten! Har prøvd Xenical - jeg hadde ingen god erfaring med det.. masse dobesøk og konstant vask av doen.. som de andre her skriver.
etterhvert Skrevet 1. juli 2008 #18 Skrevet 1. juli 2008 er du veldig overvektig? må vel ha bmi over 30 eller noe????
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2008 #19 Skrevet 1. juli 2008 Har BMI på over 30, så tror ikke det er noe i veien med at jeg oppfyller de kravene. Blodtrykk og alt er kjempefint - alltid vært, men jeg fikk ikke pga depresjon. Jævla irriterende at det er noe som skal henge ved en.. når en selv føler at en begynner å legge det bak seg... Jeg tenker at når jeg først har opplevd å være deprimert, kjenner jeg raskere igjen symptomene. Jeg har mange personer rundt meg som følger med, det blir oppdaget hvis jeg skulle begynne å få en nedtur igjen. Men men.. legens ord er vel min lov...
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2008 #20 Skrevet 2. juli 2008 prøv en annen lege.... jeg fikk resept i fjor,og begynnte først nå,jeg ringte legesenteret for å få en ny resept i dag,og de sa det bare var å komme innom så skulle de skrive ut en. måtte ikkie prate med lege på nytt eller no.... har sagt fra atjeg følger opp bodtrykk selv...
etterhvert Skrevet 2. juli 2008 #21 Skrevet 2. juli 2008 sorry,skrivefeil i hytt og pine og anonym ble feil.
fostermor*stolt mamma* Skrevet 2. juli 2008 #22 Skrevet 2. juli 2008 jeg startet på Reductil 15mg idag. Er spent på om det kommer noen resultater og håper virkelig det skjer noe... siste håp liksom.. må ned 25 kg minst....
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2008 #23 Skrevet 14. juli 2008 Hei igjen dere...meg som startet innlegget her.Nå har jeg vært hos legen å fått xenical!!Hun hadde pasienter med god effekt på begge legemidlene,så det ble hipp som happ.Men xenical var litt mindre skadelig sa hun,hvis det skulle skje at vi ble gravide mens jeg gikk på dem!!(Men vi må bruke kondom da...hmmm,får se hvordan det er..hihi.vi har aldri brukt det!) Begynner om 2-3dager tenker jeg,for da kommer tr. Hvis vi er fler som begynner på en av pillene rundt disse tider hadde det jo vært spennende å følge hverandre litt??Dele erfaringer og resultater kanskje!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #24 Skrevet 21. juli 2008 Dytter denne opp jeg...begynte på xenical idag!Noen fler med meg?Og er det noen som vet hvor lang tid det tar før denne kjente do flyinga starter etter at man har begynt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå