Gå til innhold

Hvor mye veier babyen egentlig i uke 34?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 uker på vei og blir litt forvirret.. har fått mange bøker på helsestasjon, fra lege, venninner og vekten på babyen er forskjellig i alle bøkene. Men den som skiller seg mest ut er denne siden. På min side her står det at babyen veier 1700g i bøkene står det fra 2300g i den med lavest vekt til 2450g i den mest mest vekt. Dette er jo ganske stor forskjell... Er jo ikke av stor betydning, men lurer jeg...

Skrevet

Min baby veide 2100g når jeg var i uke 34.. Fikk vite at han lå litt under gjennomsnittet..

Skrevet

Jeg har hele tiden hatt inntrykk av at vekten fra uke til uke her inne er rimelig på bærtur i forhold til andre nettsteder, bøker og det man får høre fra fagfolk... Men hva som er rett og galt vet jeg i grunn ikke - bare at flertallet av kilder tilsier at det som står her inne ikke stemmer.

Skrevet

tror d er veldig inndividuelt.. har en venninne som fødte i uke 34 å jenta hennes veide 3400 gr :)

Skrevet

va nyli på ekstra UL, da veide lillepia litt over 2kg....å spurte legen va som var normalt pga jeg har lest så mye forskjellig, han sa da at ut fra di siste målingene som va jort så skulle ungen nå ligge i overkant av 2kg på denna tida

Skrevet

Har også inntrykk av at vekten generelt er oppgitt som høyere både i bøker og andre nettsteder. Jeg har ihvertfall ikke fulgt med på bim sin info i dette svangerskapet, men holdt meg til det som står på babyverden.

Skrevet

hei, var på ul på fredag i min uke 34. babyens vekt var da ca 2400g. noe som gyn. sa var gjennomsnittlig vekt. det avviker derfor litt i fra vekten som oppgies på denne siden som gjennomsnittlig!!!

Skrevet

ved vekst kontroll i uke 34 veide jenta mi ca 2300g.

Skrevet

Fødte gutt i uke 34+4 for noen år tilbake, 2600g, 45 cm og HO 34,5:-)

Skrevet

Gutten min veide 2319 g når han ble født i uke 34+5, og da sa legene at det var helt normalt.

Skrevet

jeg var på kontroll i uke 35.da var gutten ca 2600.bitte litt over gjennomsnittet sa legen.

Skrevet

Min bebis var ca. 2617g i uke 34+3

Skrevet

Vekt i uke 35, var på 2200g på jenta mi , og fikk høre at det var normalt.

Skrevet

Fødte i uke 34 sist, og jenta var 1980 gr. Ble satt i gang pga svangerskapsforgiftning og de mente hun var liten ift det hun burde være. Og i følge de fleste bøker jeg har sett burde hun være en del over 2 kg i uke 34.

Skrevet

uke34 veide lillemann 2700gr:)

Skrevet

I uke 34 veide min jente 2222 gram. Ganske lett å huske :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...