Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vel, var inne idag på Riksen, hadde uttaket kl 08:33. Har ikke vært så veldig aktiv her inne, men for å gjøre en lang historie kort:

Vi har prøvd å bli gravid i snart 5 år. Har vært gjennom 3 uttak, men har sånn sett 2 uttak igjen (mange ganger mellom disse tre, som har blitt annulert p.g.a at jeg ikke har reagert på medisinene som jeg skulle..).

Har bare en halv eggstokk igjen. Vel, tilbake til uttaket idag:

Hadde kun 2 eggposer, men bedre med 1 egg, enn med ingen sa gynekologen min til meg. Vel, der inne idag, så sa legen at den ene så ut til å være cyste, og den andre en eggpose. Var ingen egg...:(... Jeg begynte jo selvfølgelig å grine der inne, igrunnen litt flaut.. jada, sikkert ikke noe å være flau over, men er ikke komfortabel med å grine sånn.. Vel, legen kom inn til meg på sengeposten etterpå. Han sa kort, etter at han hadde skrevet sykemelding:

" Da er det nok ikke mer vi kan gjøre her" - hvorav jeg og mannen min stilte oss litt uforstående til dette, men jeg trodde at han mente at de kunne ikke gjøre noe mere denne gangen, men neste gang...

Snakket med verdens søteste sykepleier, og hun sa at de har tatt en medisinsk vurdering av meg,og det ser ut til at dette ikke er måten for oss å få barn på, så de vil ikke ta noen ny behandling på meg. Uff.. er forferdelig trist!! Gråt enda mer da.. :(.. Vanskelig, visste det jo egentlig, men tøft allikevel å få det tilsagt allikevel. Syntes godt legen kunne ha utdypet det så godt som sykepleieren gjorde.

Vel.. Det var det. Blir nok barn på oss uansett, om d er med storken eller Lufthansa :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var ikke noe hyggelig beskjed å få. :-( Vil bare sende deg en trøsteklem, også er det mange der ute som ønsker seg noen gode foreldre.

Skrevet

En god klem til deg dubbe...

Ta vel vare på hverandre nå !

Skrevet

Vet ikke helt din "sykdomshistorie" og hva legene mener osv. men kan fortelle deg at min søster også kun har 1/2 eggstokk som funker. Hun ble allikevel gravid på 8 forsøket i Danmark. Så det kan jo være et ørlite håp, men om jeg hadde fått en sånn beskjed så hadde jeg nok heller gått over på adopsjonsprosessen. Da er du i alle fall garantert noe til slutt!

Skrevet

Tenker at for de fleste av oss som har måtte bite i det sure eple og gå inn for assistert befruktning ikke er helt fremmed for tanken rundt adopsjon.

Selv har vi prøvd i 4 år, men først nå gått inn for assistert, og ja vi har allerede pratet om hva hvis det ikke går. Heldigvis for oss har temaet allerede vært oppe hos venner av oss som er veldig åpne om det, så det gjør det lettere for oss om det går den veien. Adopsjon er en fin ting. Flott å kunne hjelpe andre barn, og den/de vil garantert være ønsket og elsket av dere.

Det er helt greit å være sint, trist og bitter nå, men livet går etterhvert videre og det blir lettere. Dere er antagelig friske begge to og evner å nyte livet.

Stå på Dubbe, varme tanker fra meg ;)

Skrevet

Tusen takk for varme tanker og ord. Er så deilig å bare kunne lufte det ut her :). Ja, adopsjon har alltid, vært ett alternativ for oss også. Bare det, at det har skjedd så mye med familien min også i det siste, at dette var den siste nyheten jeg kunne tenke meg å høre..

Men, til uken så skal jeg ha en tlf time med legen (vi bor i Kristiansand -. veldig langt å kjøre til Riksen...). Har endel spørsmål som jeg må få spurt. Er klar fra høsten av, å prøve igjen!

klemmer fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...