Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Var på kontroll i dag og var helt ærlig skitnærvøs for vekta siden jeg føler at jeg hadde gått opp en del. Starta på 100 kg og veier nå ca 109 kg i uke 24. Legen derimot var fornøyd med vektøkningen siden det ikke var så mye som hun regnet med at det kom til å være. Hun sa hun hadde trodd noen kilo til pga jeg sluttet å røyke å drikke så mye kaffe når jeg ble gravid, sam at jeg ikke får være/klarer ikke være i så mye aktivitet nå pga bekkenløsning.. Ble ganske fornøyd med dette på tross av at de fant sukker i urin da så skal på glukosebelastning morra..
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Fastlegen min var ganske så fornøyd med meg at eg heldt vekta stabilt. Var 96 når eg vart gravid og sist kontroll var eg 96,5 kg. Går litt opp og ned. Og har hatt ein kraftig halsbetennelse med mykje flytande føde. Så i veke 17+5 har eg nesten ikkje gått opp noko i kg. Og det er same som sist svangerskap. Runda så vidt 100 kg på slutten av sist svangerskap. Da var eg 93 kg og enda på 83 kg etter fødsel. Og same forløp denne gangen og. Heldt vekta stabilt og babyen vokser som den skal. Så det blir spennande med UL om ei veke for å sjekke om det blir store endringar i termin eller ikkje.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Ja jeg tenker også at så lenge jeg er i god/ok form, humøret er på topp og jeg spiser sunt så er det bra. Og selvfølgelig at vesla har det bra så gjør det meg ikke noe å gå litt opp i vekt. Har hatt stabil vekt på ca 100 kg i over 5 år nå. (prøvd å slanke meg men det gikk ikke.. kom ikke mye under 100kg) så den vekta som er nå er gjør ingne ting så lenge alt ellers er bra med meg og babyen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå