Gå til innhold

"Min" og "din" tvilling?

* vannmamma *

Anbefalte innlegg

Skrevet

I og med at far får en mye mer aktiv og selvstendig rolle som tvillingpappa, lurer jeg på om dere har erfart eller reflektert over følgende:

- får begge barna like mye oppmerksomhet fra begge foreldrene eller får man på en måte "hver sin"?

- er det lettere å gå i denne fella når det er gutt og jente - f.ex. pappas gutt og mammas jente...?

- er dette noe man bør være bevisst på, eller "løser" det seg av seg selv?

...hmmm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos et vennepar av oss med tvillingjenter, måtte mor gi beskjed til far.

Der holdt han på å få sin "favoritt"... Men etter grei beskjed fra mor ordnet det seg :) Det var kanskje fordi denne jenten på det tidspunktet var den som var mest rolig... Kan tenke meg at det er lett for at det skjer, men det bør jo ikke skje

Skrevet

Ja, her er det nok i ferd med å skje. Tv2 var 2200 g når han ble født og lå inne på nyfødt-avd i 1 1/2. Der fikk han mat gjennom nesesonde og etter at vi kom hjem får han flaske. Dermed så har far ansvar for mating av tv2 og jeg tv1 - i tillegg til at jeg pumper så tv2 også får morsmelk. Vi prøver å "bytte" tvilling når de skal rape, koses med osv. Prøver å være bevisste, men er ikke lett!!

Forhåpentligvis kan jeg amme begge to når tv2 også har litt kraft til å suge..

Skrevet

Vi har også en som suger godt av puppen og en som får mest flaske, så da har jo pappaen gitt mest flaske til jenta. Men nå prøver jeg og amme henne mer og mer, så det jevner seg ut. Men vi bytter på så mye som mulig, så noen klar deling har det ikke blitt. Nå er jo jeg hjemme med dem på dagtid, så jeg synes det er helt greit hvis han tar begge på ettermiddagen ;)

Skrevet

tenkte også mye på dette før de ble født.. men det har blitt en helt naturlig fordeling.. løser helt seg selv.. vil jo kose med begge og det vil pappa også.. ikke noe man tenker over egentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...