Gå til innhold

Et "stalltips" ang flott fødsel! ;o)

Anbefalte innlegg

Hei, hører ikke hjemme her nå - men jeg savnet det så! ;o) Fødte for noen uker siden mitt 3. barn - og det ble en helt utrolig flott (men også kort) fødselsopplevelse! Jeg stod på mine 2 ben og støttet meg til en såkalt prekestol og ut kom babisen i full fart. Jordmor satt på huk bak meg og tok i mot barnet. Hadde fått tips fra fysio om å jobbe med tyngdekraften, og det gjorde susen. Fødselen var over etter nøyaktig 1 time på sykehuset uten hjelp av smertelindring (og etter ca 12 timer gradvis økende veer hjemme). Lykke til dere som snart skal til "pers"!

Fortsetter under...

For en fin fødsel du fikk - gratulerer!

Du har vært veldig heldig :-)

Men ang den fødestilingen så øker det sjansen for å få ruptur fordi barnet hode kan komme for fort slik at vevet ikke får den tiden den trenger på å tøyes. Du har sannsynligvis godt og tøyelig vev, men det har ikke alle.

HEi! Har tenkt å prøve prekestolen under riene på sykehuset (noe av tiden) for å la tyngdekraften hjelpe til litt. Men jeg hadde ikke tenkt å føde i stående stilling. Så jeg lurer på om du fødte i den stillingen med vilje eller om det gikk så fort at det bare ble sånn?

• 2 uker senere...

Glad på dine vegne!!

Jeg hadde så vondt under min fødsel at det var ikke snakk om å bevege seg en mm, jeg lå på siden og der ble jeg liggende...Ble satt i gang med drypp da, så det er jo ikke akkurat en drømmesituasjon ang smerte.

Nå venter jeg nr to, kanskje jeg klarer å være litt mer fleksibel ang ulike fødestillinger denne gangen...

• 3 uker senere...

Annonse

Hallo, grattis med liten bebis:-)

Jeg hadde også en ekstremt kjapp fødsel med nr 1, men hadde ikke sjangs til å gjøre noe annet enn å ligge og kave i senga... Klarte virkelig ikke noe annet. Det gikk vel i underkan av en time etter at det først satte i gang...

Lykke til videre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...