Gå til innhold

Hvor mye trener dere? og hva?

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvor mye dere driver å trener jeg?:) og hva slags trening...

selv trener jeg ca 4 dager i uka, en blanding av kondisjon og styrke i treningsstudio...har ikke prøvd meg på så mye timer, så blir til at jeg selv velger hva jeg gjør, men synes det funker bra...

Er det noen øvelser man ikke bør gjøre som gravid? jeg er nå bare 7uker på vei da...og jeg har hørt man ikke bør presse seg så mye heller, stemmer det?prøver å roe ned kondis-delen litt jeg i hvertfall...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137902874-hvor-mye-trener-dere-og-hva/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

Jeg trener som regel tre ganger i uka. Noen ganger 2, noen ganger 4. Jeg trener styrke, pilates, svømmer (helt til svømmehallen tok sommerferie...) og sykler. Jeg trener rolig og kjører ikke så hardt, fokus har vært å holde kroppen sterk og myk for å klare hverdagen. Dette var noe jeg ble bevisst på etter å ha slitt med senebetennelse i begge armene midt i 20-åra.

Er nå i uke 10, og prøver å holde på rutinene. Er noe kvalm, men akkurat mens jeg trener føler jeg meg bra! Virkelig en velsignelse : ) Har droppet et par treninger når jeg har vært veldig sliten og trøtt, men som ellers føles det deilig hvis man karrer seg avgårde. Jeg synes det er litt for lite snakk om hvor bra trening kan være mot kvalme. Føler at kondisen er kjapt synkende, men jeg vil heller puste og pese litt ekstra enn å være kvalm!

Siden jeg er såpass tidlig i svangerskapet vet jeg ikke så mye om øvelser man ikke bør gjøre enda. Trikset er vel å kjenne sin egen kropp så godt som mulig. Jeg har uansett tenkt å spørre treningssenter og pilates-instruktør om råd etter hvert som magen vokser. De har sikkert mange erfaringer : )

Hei!

Hvis du er vant med trening, så kan du stort sett gjøre som du pleier hele svangerskapet - så lenge du ikke får noen plager (jeg er selv treningsinstruktør). Etterhvert som magen begynner å bli stor kan du slutte med crunch/situps. La også være å øke på i antall kilo du løfter, det er ikke nå du skal makse ut styrketreningen. Jeg trente til dagen før fødsel i forrige svangerskap - og håper å gjøre det samme denne gangen :)

Lykke til!

Takk for gode råd:)

..prøver fortsatt å holde på treninga, men blitt litt mindre av det i det siste ettersom jeg er forferdelig trøtt og sliten. Prøver å være litt i aktivitet og i det minste gå litt turer da, og har tenkt å holde meg aktiv i hele svangerskapet, tror det er lurt jeg og..hehe...

god sommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...