happybirthday Skrevet 2. juni 2008 #26 Skrevet 2. juni 2008 Fikk ikke til å sende noen mld til deg :-( Takker for linken uansett. Men når spes.ped skrev Office i søknaden, er det dette hun mente med retteprogram da? Men ser jo av linken din, at de mener Office er like dårlig som det jeg mener, fordi Office forutsetter jo på en måte at man kan norsk rettskrivning, om du skjønner hva jeg mener. Eller mente hun Office, og så vil det automatisk likevel komme Lingdys fra hjelpemiddelsentralen i tillegg? Når jeg tenker meg om, skrev hun noe i rapporten som ble vedlagt søknaden (jeg fikk kopi da) at gutten ville ha god nytte av et godt retteprogram. Men om hun mente Office eller at Office kom utenom, det vet jeg sannelig meg ikke. Hmm, må vel ta kvelden snart. Men tror jeg må ta en telefon jeg også, ikke bare HI.
Herlige barn har jeg fått Skrevet 2. juni 2008 #27 Skrevet 2. juni 2008 Vi kjøpte office pakken og er den nevnt i vedtaket noe som den som oftest er så synes jeg man plikter til og kjøpe det programmet, ikke noe annet som er billigere. Vi betalte 1599 for det, lønner seg og undersøke priser etc før man bestemmer seg hvor handelen skal foregå da man kan gå i hvilken som helst foretning og handle tingene. Skrev også at Lingdys ikke er inkludert i summen da det kommer gjerne i postkassen fra nav hjelpemiddelsentral. Håper det ordner seg for dere, her gikk det i alle fall rimelig raskt og få vedtak og at noe skjedde!
happybirthday Skrevet 2. juni 2008 #28 Skrevet 2. juni 2008 Takk makken - men blir det vgs som får den opplæringsplikten da? Eller faller gutten mellom alle stoler, siden søknaden blir sendt fra ungdomsskolen, men kanskje han ikke får selve pc'en før han begynner i vgs, siden skoleåret snart er slutt? På en annen side er det jo ungdomsskolen som kjenner gutten min best nå mht. skrivefeila da. Og Lingdys - synkroniseres på en måte dette opp mot word da, og så blir liksom retteprogrammet i word "annulert" eller nøytralisert da? Ellers vil jo en stakkar bli enda mer forvirret, tenker jeg. Huff, sorry HI - ikke meningen å kuppe tråden, men kanskje du lurer litt på det samme som meg, så du har nytte av de svar jeg får også? (*håpe, håpe*). Men fikk ikke til å sende pm i stad så må derfor gripe tak i halmstrået her. Men gi meg og alle andre oppdatering på hvordan det går med saken din, er svært interessert i høre hvordan det går!
Sjokoladekaka Skrevet 2. juni 2008 #29 Skrevet 2. juni 2008 Guten har rett på opplæring i bruken, og det er det skulen som har plikt til å gjere. Om det blir ungdomsskulen eller vgs, skulle vel gå ut på det samme, så lenge han får opplæringa. Han har jo eit "handicap", som han treng og har rett på tilrettelegging for. Det er ikkje hjelp i å gje han retteprogrammet utan opplæring. Det er å forvente for mykje, og dei kan då heller ikkje vente at hjelpemiddelet fungerer som det skal. Lingdys og retteprogrammet i Word kan bytast om slik ein vil:) Min brukar av og til det i Word, for han syns Lingdys er litt vanskelig. Og så har han jo nettopp fått den opplæringa i det som han har krav på( mase i 1,5 år - tragisk).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå