Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 2. juni 2008 #1 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei, det er en måned til termin, og jeg har ikke fått sendt papirene enda. har prøvd å vente for å få skrevet på når vi skal ha ferie og pappaperm og sånn, men mannen min er så sjelden hjemme og når han er det så er han så sliten at det ikke passer å ta opp slike ting.(!!!!!) Jeg vil ikke tilbake i jobb før etter sommerferien neste år. 54 uker minus pappaperm blir til 20. mai. Så har jeg 4 uker ferie dette året og fem uker ferie neste år. Da skal jeg tilbake på jobb 22.juli. Men dagmamman pleier å ha ferie enten hele juli eller til og med de to første ukene i august. Noen som har gjort dette før? Trenger jeg å føre opp ferie og sånn nå? Hvordan gjør jeg det senere når vi vet når ferie og p.perm skal tas ut? Hva gjør jeg når jeg kommer tilbake senere i jobb enn permisjon + ferie? Har prøvd å ringe NAV, men i dag var det ingen tilstede som kunne svare på slike spørsmål!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137901278-papirene-om-foreldrepenger-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #2 Del Skrevet 2. juni 2008 Husk at 3 av ukene faller bort før fødsel. Du kan skrive opp ferien for i år når som helst etter de første 6 ukene og ferien for i år bør du ta i år for du har bare krav på å overføre 2 uker ferie til neste år. Om du skal ta ut all permisjon+ ferie først har jo pappaen 6 uker fedrekvote + ferie han kan ta ut fra den 22. juli og da kommer dere helt ut september og vel så det om dere ønsker det. Dere trenger ikke føre opp ferie og fedrekvoten nå, men ta kontakt med NAV når dere vet når det skal tas og senest en mnd før dere skal ta det ut. Dere har begge rett på inntil 1 år ulønnet permisjon rett etter at permisjonen er avsluttet og dette må du selv avtale med arbeidsgiveren din. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137901278-papirene-om-foreldrepenger-hjelp/#findComment-137901844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå