Gå til innhold

Tvillinger eller lenger på vei?

Anbefalte innlegg

Jeg var på første svangerskapskontroll idag, og det gikk veldig greit.

Men på slutten avkontrollen spurte jeg legen om hun ikke skulle kjenne på livmoren for å finne ut om jeg var ca 10 uker på vei som mensterminen viser. Hun sa at de ikke pleide å gjøre det lenger, men kunne godt gjøre det hvis jeg ville. Jeg forklarte at jeg har følt livmoren utenpå magen, og dermed tror at den kanskje er litt stor ifothold til å være 9+4 idag. Så kjente hun etter, da - og var enig!!! Det betyr jo kanskje at jeg enten er lenger på vei enn jeg tror, eller at det kan være tvillinger!!! Har to barn fra før, så tvillinger blir kanskje i meste laget.... Noen andre flergangsfødede som har opplevd liknende? Har bestilt time til tidlig UL om èn uke, for dette klarer jeg ikke være usikker på i to måneder til.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137901273-tvillinger-eller-lenger-p%C3%A5-vei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg hadde det akkurat slik som du da jeg gikk med første jenten min. Jordmor kjente etter på livmoren og mente den var større enn mine uker skulle tilsi. Hun prøvde å høre etter om der var to sett med hjerteslag men fant kun ett. Likevel ville hun ikke utelukke tvillinger så hun anbefalte tidlig privat ul...Vi dro opp på Volvat, spente og nysgjerrige,hadde ikke nevneverdig lyst på tvillinger akkurat...Og inni meg var der en aktiv liten sak...Normal størrelse etter mine uker,men som koste seg glugg i min store livmor ;) Den var større enn gjennomsnittet og nurket hadde veldig god plass hele veien.

Spent på denne gangen, svigermor har spådd tvillinger ;) Men er ikke helt klar for det nå heller. Har ikke vært hos lege enda,da...

Takk for svar :-) Nå ble jeg roligere... Håper virkelig det bare er èn inni der som koser seg i en stor livmor, he he. Men glemte å nevne istad at min far er to-egget tvilling, så det kan jo være.... Ellers har jeg jo fått to barn før. uten at det var tvillinger. Så jeg får håpe på det. Blir jo spennende med deg, nå da. Skal du på tidlig UL for å sjekke?

Vel, har tenkt tanken, har ikke vært hos legen engang enda...Tør ikke håpe på at dette går bra. Nå har jeg rosa papir også, så nå tør jeg ihvertfall ikke håpe...

Din far er tvilling ja....Hehe,da er du i den risk-sonen ;P

Her er det han sin mor som er tvilling, men det gåt visst i arv på kvinnesiden,ikke manns-siden...Så tror ikke det har noe å si for oss sånn sett...

Huff da, det var ikke bra... Hvor langt er du på vei, da? Er det ikke vanlig med sporblødninger i starten? Så det er jo sannsynligvis ikke noe galt. Kanksje tidlig UL hadde vært noe uansett? Synes første kontroll blir satt opp litt sent.

Krysser ihvertfall fingrene for deg!

Annonse

Er 7-8 uker på vei og midt i flytting...Så har ikke sjans til ul før tidligst neste uke...Flyttelasset skal gå på torsdag,vi skal fly på fredag og masse tjas og mas. Vi får se. Har ikke blødd mer enda, håper jeg bare er overhysterisk....Takk for kryssede fingre uansett :)

Har lest litt på nett og de sier jo at det er vanlig...Jeg ble bare så livredd og forrige sa satt slik en støkk i meg... Klarer ikke å slappe skikkelig av. Menmen,vi får ta hver dag som den kommer. Skal ikke snu denne tråden inn på meg ;)

Er veldig spent på hva som lurer inni magen din,jeg ;)

Er det ikke typisk å flytte når man er gravid...? Det hører liksom med, he he. Har gjort det begge gangene jeg har gått gravid, og skal på visning i dag, så det blir nok denne gangen også :-)

Men dere skal ta fly og greier, så dere flytter vel langt i tillegg?

Skjønner godt at du blir engstelig når du har hatt en SA før, men du må huske at det er større sjanse for at det skal gå bra, enn ikke. Alle jeg kjenner som har hatt en SA, har bare hatt èn. Lykke til med flytting og pakking! Føler med deg :-)

Er ogå spent på UL resultatet på mandag!

Håper på at vi begge to kan være lykkelige på mandag kveld. Vi prøver å få oss privat ul-time på mandagen også nemlig. Håper de har tid ;)

Vi flytter fra Wales til Bergen, så vi skal et lite stykke... Ååååh, så jeg gleder meg til å komme meg hjemmm . Wales er aldeles nydelig og folka her veldig koselige,- men borte bra,hjemme best... Og vil hjem til venninner som også har barn i samme alder som Isa.

Lørdag våkner vi i Norge... Mmmmm :)

Og flyttesjauet er over :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...