Gå til innhold

12 uker på vei, men kjenner ikke noe til det nå... Flere?

Anbefalte innlegg

Har tidligere kjent masse med at livmoren strekker seg, men ikke nå lenger.. Flere som opplever dette? I tillegg forsvinner de andre tidlige symptomene som kvalme og trøtthet.... Er litt bekymret. Blødde et par friske dråper for ca 4 uker siden, etterfulgt av en ukes tid med brunlig utflod... Håper så inderlig det er liv der inne!!!!!!!!!

Fortsetter under...

Anonym: Klapp igjen!!

M-79med desember08gull:-): Etter hva jeg tror jeg har fått med meg, så er dette din første, stemmer ikke det? Skjønner godt at du er bekymret, hvem er ikke det fra tid til annen? Og når det er første gangen vet man ikke alt, husker selv da jeg gikk gravid første gangen. Ante jo ikke hva jeg hadde i vente, og var selv bekymret over disse "smertene" ved at livmor vokste.

Selv kjenner jeg ikke hele tiden at livmor strekker seg nå, kommer mer som ilene stikkinger hvis jeg reiser meg for brått o.l. så det er nok normalt at symptomer kommer og går.

Og nå som du har passert 12 uker, gratulerer forresten, så er det vanlig at kvalmen forsvinner og trettheten avtar. Energien kommer tilbake.

Jeg tror alt er i skjønneste orden. Nyt at formen er bedre.

Har du vært til kontroll eller ultralyd etter blødningen? Hvis ikke kan du jo ta kontakt med lege eller jordmor. Men husk at symptomene vil forsvinne nå. Du vil få det mye bedre i 2.trimester.

Klem til deg:)

Kjære dere:-) Tusen takk for fine svar. Ja jeg er gravid for første gang, og hormonene gjør vel også sitt til at jeg av og til føler at noe er galt.. Men grunnen til at jeg skriver det jeg skriver her inne er at jeg vet jo at disse tingene er ganske vanlige. MEN de er ikke vanlige for meg. For meg er alt helt nytt. Og derfor er det så godt å høre fra noen som er ca like langt på vei, at de opplever det samme, eller lignende.

Det er utrolig godt at de aller fleste her inne er gode jenter som svarer fint på oppriktge sp mål og bekymringer!!!!!!

Til dere som ikke takler "syting" ( som egentlig overhodet ikke er syting) La være å svare, slik at vi kan slippe å bli enda mer lei oss enn det vi trenger å være. Dere vet aldri helt hva som foregår i noens liv, og ingen trenger å begrunne det de spør om eller bekymrer seg for.

Til Martine med spire ♥

Tusen takk for det fine svaret fra deg:-) Utrolig godt å lese! Jeg har vært på kontroll etter blødning, og vi tror alt går bra. Men så kommer jo mine bekymringer innimellom da.. Gratulerer til deg også, og lykke til videre i svangerskapet!!!!! Klem:-)

Til anonym: Hvis du ikke har annet å skrive enn sånt som forsurer for andre her inne så kan du heller la vær!! dette er et forum der man kan dele ting med andre, både gleder, sorger og bekymringer. Hvem er det som går igjennom et svangerskap uten å være bekymret en eller annen gang? Det vil jeg tro er ytterst få. Så hvis det vi skriver plager det, så kan du da vel la vær å være her inne, er vel ingen som tvinger deg!!!

M-79med desember08gull:-)

jeg har hatt det akkurat likedan som deg. Så skjønner veldig godt at du blir bekymret. Har ikke blødd, men spottet litt innimellom fra uke 7 til uke 11. Når symptomene i tillegg bare forsvant sånn midt i uke 11 ble jeg veldig urolig. Men dette er jo helt normalt:) Nå er vi inne i det beste trimesteret i hele svangerskapet, så vi må bare nyte det, selv om vi føler oss veldig lite gravide, det kommer nok alltids igjen:) Stikningene og mensensmertene hos meg kommer og går. kan gå uker mellom jeg kjenner noe, og akkurat nå har jeg sånn ca null symptomer på at jeg er gravid, men har 5 fine UL bilder på kjøleskapet fra for en uke siden som viser noe annet:) Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet, blir vel ikke lenge før magen vokser og vi kan begynne å kjenne liv der inne. Det blir artig:)

Masse,masse lykke til videre:)

klem fra meg 14+0

Annonse

Hei hei Labbetuzze♥ :-)

Tusen tusen takk for det fantastiske svaret:-) Det var herlig å lese! Så deilig med ul bildene da:-) Gleder meg vanvittig til juli, da er det ul for vår del. Ja helt enig med deg: det er litt skummelt, selv om man vet det er normalt. Men det meste av tiden er jeg ikke bekymret, heldigvis. Bare av og til, og da helst når det er lenge siden jeg har hatt noen symptomer. Men tror jo også egentlig at det går opp og ned som hormonene;-)

Utrolig herlig å nå bevege seg inn i 2.trim. Du har vært der en stund allerede du:-)

Tusen takk for lykkeønskningene, og riktig lykke til videre til deg også!!!!

Klem:-)

Jeg er nå 14 uker og kjenner veldig godt igjen denne følelsen. Var kvalm i noen uker og så, plutselig, helt fin igjen. Det er selvfølgelig kjempedeilig, men nå kjenner jeg meg ikke gravid i det hele tatt og begynte av og til å lure på om det kunne være noe der inne i det hele tatt. Men så var jeg på UL og så det lille vidunderet. Full aktivitet! Det var veldig, veldig stas og nå er det liksom mer virkelig.

Så det er vel sånn for oss som er i fin form, en periode nå før vi begynner å kjenne liv, at man lurer litt på om det egentlig kan være sant.

Hei

Jeg har nå meldt disse anonym-inleggene til moderator. Håper flere gjør det etterhvert hvis noen misbruker anonym knappen.

Lykke til videre! Håper bekymringene blir borte etterhvert :)

hei!

jeg har også mistet alle symptomer..var veldig bekymret..føler meg ikke gravid i det hele tatt lenger..men er visst veldig normalt.

var på ul for en uke siden og så en liten hyper krabat,så veldig ut som en liten gutt:)

tror ikke du skal bekymre deg for at symptomene er borte..er vist helt normalt:)

Når jeg rundet 12 uker forsvant plutselig alle symptomene - og herregud så deilig det var!!! Og om jeg ikke hadde visst dette var normalt på denne tiden hadde jeg nok likevel vært så utrolig lettet over å føle meg halvveis som et menneske igjen :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...