Gå til innhold

Trenger hjelp!! Er jeg urimelig?? (litt langt, samme som på 3.trimester)

Anbefalte innlegg

Vi er samboere med et felles barn, nr 2 var ikke planlagt å skulle komme så fort så far har hatt store problemer med å godta det.

Vi har nok penger til å klare oss i hverdagen, men har ikke så mye utenom.

Nå blir vi altså en til og vi har bare 3 soverom i huset. Siden det er 2timer til hjemplassen min, er mamma og pappa mye på besøk, å da bruker de være hele helgen. Derfor må vi ha soveplass til dem.

Soverommene er veldig ulike i størrelse. Soveromme vårt er stort! Mens det som nå brukes som gjesterom er passe, og barneromme er lite. Jeg har derfor funnet ut at om vi pusser opp vårt soverom, så kan ungene dele det når babyn blir stor nok til det. (Det bør gå bra i mange år før de kommer på at de vil ha vært sitt) Vi kan ta i bruk gjesterommet, og barnerommet kan fungere som kombinert gjesterom å babyrom, til barna kan dele rom (en av ungene kan sove innpå til oss når vi har besøk)

Men samboern min nekter. Det er bare tull, det er bare tull å bytte om på soverommene, vi kan bruke rommene som de er og at vi har ikke råd, sier han.

Men rommet vårt har tak som går i bølger pga takplatene ikke er festet som de skal, og det er ingen foringer eller tettinger eller noe irundt vinduene, pga at samboer skifta til mindre vindu da han flytta dit og gidda ikke gjøre det ferdig. Blåser inn som bare det om vintern. Det er også en fæl mørk farge innpå der som gjør rommet trist og mørkt, og det er gammelt tregulv der som er pyton å vaske. Det er også en horribel farge på gjesterommet.

Jeg har spurt litt irundt og funnet ut at prisen på å pusse opp romme vil bli 7-8000kr.

Vi får tilbake på skatten og han får myyye feriepenger (vi skal ikke på ferie) så jeg mener det ville vært fornuftig å bruke noe av pengene på det. (vi vil sikkert få nesten 50.000kr utenom det vanlige i juni og juli)

Så fikk jeg plutselig vite igår at han tenker ta seg opp lån for å kjøpe seg gravmaskin. Han har ikke sagt noe om det til meg, fikk vite det igjennom noen andre. Han har litt bruk for den hjemme for å grave opp kloakken, men det er alt. Skal leie den ut sier han, da tjener han penger på det. Men det er jo ingen garanti for at han får leid den ut, å det vil ta tid før han tjener penger på det. Så jeg sier at det har vi ikke råd til akkurat nå, med 2barn og meg i permisjon(skal ha bare 80% lønn) og tusner ekstra ut i måneden. Å vi har mye mer bruk for å få pussa opp romme å få fordelt dem annerledes til babyen kommer.

Er jeg helt på jordet?? Er det bare tull å pusse opp rommet til 8000kr og bytte rommene? Er det bedre å ta opp lån på 150.000kr å kjøpe gravemaskin som vi KANSKJE vil tjene penger på?

Fortsetter under...

Mannfolk!! sier jeg bare!!!

Jeg stiller meg på din side i alle fall!! Dessverre er enkelte menn rett og slett utstyrt med et "egosentrisk økonomi-syn",,,og "jeg vet best-holdning"!!

stå på ditt, og puss opp!

visst det er en trøst så er min værre enn din. jeg har to unger han har et.

Vi venter et felles et nå.

Jeg vil at den miste når den tid kommer, skal dele rom med hans sønn. For han er 4 år og mine to jenter er 6 og 9 år og bor her fast.

Hans er her bare annen hver helg de ukene han er hjemme (han er sjømann og jobber 5 uker borte hjemme 5 uker borte 5 uker osv) så han sønn er jo ikke så mye her da.

MEN han har altså betemt at de IKKE skal dele rom. Og vi har bare 4 soverom.Han deler rom med mora stakkar, så da kan han jo ikke dele rom her. For det var ikke aktuelt.

Så MANNFOLK sier jeg bare..

Jeg tror dere burde ta en oppvask i forholdet. Han kan jo ikke bare låne 150000 uten at du veit om det.. Jeg hadde en slik oppvask for noen år tilbake. Vi hadde planer om å få barn den gangen, men jeg satte bremsen på for å få ham til å skjønne at dette tolererte jeg ikke. Puss opp soverommet du..

Trur nok det blir mykje verre å pusse opp rommet om eit par år. Då vil de har to små ungar som krevar tid og mykje meir pengar. Rommet er jo i så dårleg stand at det til slutt treng oppusing. Om det er tapet på veggene kan det hende at den er så bra at den berre trengs å males. Viss ikkje kan eg anbefale miljøstrier. Dei er kjempelett å legge og lett og male. Dei er etterkvart kommen med mange fine mønster:) Både det og maling er jo ikkje så dyrt.

Det er ikkje alltid er så mykje å tjene på å leige ut ei maskin som privatperson. Du må då åleine betale ned på lånet, forsikring, vedlikehold og reperasjonar. Ein liten del til ei gravemaskin kostar utruleg mykje peng. Heile min og sambuar sin familie har jobba med gravemaskinar og lastebilar heile livet. De vil garantert spare mykje peng på å leige ei gravemaskin til eit så lite prosjekt.

Håpar de kjem til enighet, lykke til:)

Leste kun hovedinnlegg! Her er det hardt mot hardt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ingen opppussing- ingen gravemaskin! Maken til overkjøring da!!

SYNES FORRESTEN AT DU "UNDERREAGERER"!!!!!!!!!

KLEMZ!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...