Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Huff, vet ikke om jeg gjør det jeg.... Er ca 16 uker nå, og begynner ¨føle at jeg skulle vel ha kjent det snart? Er andregangs også.. Så mange som kjenner det så tidlig, så jeg blir helt stressa. Trodde jeg kjente liv rundt uke 14, men ikke merket noe mer til det...tror jeg. Innimellom lurer jeg på om det kan ha vært babyen, men er i hvert fall ikke sikker. Litt småbekymret.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137900064-kjenner-alle-her-liv-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er 17 uker på vei og tror ikke jeg har kjent no. Er usikker på om det er luft eller bebisen. Aner jo ikke hvordan det kjennes heller. Jordmoren min også sa at hun kjente det i uke 20. Så da er det bare å smøre seg med tolmodighet:)

Hei Miemamma!

Lenge siden jeg har sett deg her inne :)

Jeg er i uke 15 nå, og tror også jeg kjenner liv, men det kan gå flere dager mellom hver gang! Har begynt å bli litt utålmodig nå, for det var rundt uke 16 at samboeren min kjente liv utenpå(!) magen forrige gang!

Nå må det begynne å kjennes snart synes jeg. :)

Så mye mer betryggende det kommer til å bli å kjenne liv hver dag!

Når skal du på ordinær ul forresten?

Jeg skal 16.juni :)

Annonse

Hei jenter, og takk for så mange svar! Føler meg litt beroliget nå, da var det ikke bare meg. Håper krabatene begynner å sparke mammaene sine litt hardere snart! Det føles så mye greiere når en kan kontrollere det med spark synes jeg!

Kjære Nina_J, ja nå er det lenge siden! Har så og si vært helt fraværende her inne i det siste. Vært så flott vær, og masse å gjøre på jobben i tillegg, så har rett og slett ikke hatt tid og overskudd. Men skal prøve å være litt mer aktiv :) Jeg skal på UL dagen etter deg, 17. juni, åååhhhh, som jeg ser frem til å få den overstått! Hvordan er det med deg?

Lady_83 - jeg må bare spørre deg! Er du den samme som jeg skravlet med på bli gravid forumet for mange måneder siden? Som hørte til IKM uke 48 eller noe sånt?? Sammen med Jeaant ++ Ellers har du bare et veldig likt nick :) Og er du den samme er det jo utrolig morsomt at vi er i samme terminklubb, etter så lang venting :)

Klemmers, Miemamma som venter på at bitteliten skal bli litt større og gi fra seg noen tegn :)

Ja og tja.... Er 18+2 idag, og både jeg og mannen min tror vi kjente aktivitet tidligere i dag. Innvendig kjennes det som små bobler og lette dytt. er litt redd for at det er ønsketekningen, men når han lå med hodet på magen så mente vi at vi samtidig kjente små dytt, så da må det jo ha vært det!

jeg har vært på UL to ganger, i uke 9 og 12, og skal ikke på UL før jeg er i uke 21 siden jeg er stuck i Malaysia. Gleder meg enormt. Blir litt besatt av at alt skal være bra med den lille.

Jeg er 16+4 og er usikker på om jeg har kjent liv... Vet ikke om det er luft el babyen jeg har kjent! Men gleder meg til jeg kan kjenne den skikkelig.

Det varier når man kan kjenne babyen, jeg har hørt at rundt uke 20 er normal tid å kjenne de første bevegelsene.

Annonse

Synes jeg kjente noen bobler for et par uker siden, men tenkte senest i dag på at jeg ikke har kjent noe siden. Er bare 15+2. Dette var en utrolig betryggende tråd for meg. Godt å vite at det er helt normalt å ikke kjenne noe nå (selv om jeg er 2. gangs).

Hei miemamma;)

Joda, det er meg....ble plutselig gravid når jeg sluttet å være så mye inne på forumet...hehe...ble litt stressa av alle symptomene alle hadde. visste ikke jeg var gravid engang, men søster ville så gjerne jeg skulle ta en test og vips nå er jeg plutselig 18 uker i morgen:):) Hvordan går det med deg da? Prøvde ikke du en stund?

Klemz

Det er ganske så normalt at man ikke kjenner liv før rundt uke 20 leste jeg i en annen tråd her (flere som refererte til at helsesøstrene hadde sagt dette).

Vi bekymrer oss for mye- Prøv å nyte graviditeten, og tenk hvor fantastisk naturen har bygd oss- Nurket er godt beskyttet i magen vår.

Jeg er i uke 18, har en gutt fra før, men kjenner ingen liv enda. Morkaken ligger heller ikke forran. Jeg var på ul for 1 uke siden og skal igjen om 1 uke på grunn av usikker termin. så jeg vet at alt er ok.Men jeg stresser ikke med det å kjenne noe. sist var jeg i uke 23-24 før jeg kjente noe. regner ikke med at det går like lenge nå da:) vet ikke hvorfor det er så individuelt..

Er i 17+1 idag, og har kjent livstegn 2 ganger, iløpet av den siste uka. Kjennes som en liten gullfisk som spreller i bollen sin, synes jeg! Kjempekoslig!

I det første svangerskapet kjnte jeg det også i uke 16 første gang.

Men det er absolutt ikke hver dag, og bare ett sprell. liksom. Men god følelse, absolutt! :)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...