Mary&baby Skrevet 2. juni 2008 #1 Del Skrevet 2. juni 2008 Hei jenter Her kommer verdens beste tvillingfodsel. Jeg var saa heldig aa faa ha mine to smaa i magen helt til uke 38+3 dager og ble booka in for aa bli satt i gang torsdag 10 april (her gaar tvilling gravide ikke lengre enn uke 38). Legen tok vannet kl 8.00 og milde rier begynte med en gang (hadde hatt 1 cm aapning og helt flat og myk livmorhals i over 2 uker). Etter en time med ikke vonde rier, begynte jeg aa bli veldig rastlos og irritert og legen forstod at det var paa tide med epidural (maatte ha epidural saann just in case noe skulle skje og eg maatte ha keisarsnitt), var da over 4 cm aapning. Legen satte in epidural og fodselen fortsatte i en super fart. Kjente ingen smerter i det hele tatt og under 2 timer etterpaa fikk jeg beskjed om aa presse, jeg trudde legen tulla for jeg hadde det helt supert der jeg laag. Spurte legen mange ganger om naar det skulle bli vondt men hu sa at det kanskje ikke ble verre enn jeg hadde det da. Verre spurte jeg?? Dette er jo bare helt herlig, kjente bare litt nedpress saa litt ubehagelig var det men ikke slik at jeg kunne klage. Da jeg skulle begynne aa presse begynte riene aa dabbe av saa da gav de med hormoner intravenost, legen maatte fortelle meg naar jeg skulle presse (var kobla opp saa man saag naar jeg hadde rier) og vips kom nr 1, Lilly Alisa 3180 gram og 15 min etterpaa kom Isabell Mia, 3280 gram. Siden alt hadde gaatt saa fort, fikk ikke epiduralen tid til aa dabbe av til jeg skulle presse, noe jeg er ganske saa glad for... Jentene var helt nydelige og friske. Vi var helt i hundre og grein som bare det av glede for aa ha endelig faatt jentene vaare ut. Jeg er fortsatt helt sjokka over aa ha fodt tvillinger uten smerter, noe som absolut ikke var tilfellet med gutten. Gutten er 21 mnd gammel og daddy er veldig stolt av aa ha faatt to jenter. Naa er de snart 8 uker gamle og vi storkoser oss. Har hatt besok ifra min mor og far siden fodselen (vi bor i australia) og de skal vere her i 4 uker til. Maa annbefale til alle dere at dere ikke maa leke helter aa tro at dere skal klare alt uten hjelp for livet blir veldig hektisk. Mamma og pappa hjelper oss kjempe masse og derfor er vi naa istand til aa kose oss med bebisene men ogsaa ha overskudd til lille gutt. Ta imot masse hjelp er mitt raad!!! Vi er kjempe heldige og lykke til med fodsel og smaabarns tid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898563-verdens-beste-tvilling-fodsel/
Sognemor Skrevet 2. juni 2008 #2 Del Skrevet 2. juni 2008 Gratulere med to flotte jenter og en drømmefødsel,utrolig å lese!!Flott at du får mye hjelp og at dere får kost dere!!!!Lykke til videre framover!Guttene mine er 8 mnd i dag og sjarmerer meg i senk!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898563-verdens-beste-tvilling-fodsel/#findComment-137898732
Sol med 2! Skrevet 2. juni 2008 #3 Del Skrevet 2. juni 2008 Gratulerer så mye med jentene. Høres utrolig ut at det går an å føde uten nevneverdige smerter! Selv hadde jeg også en veldig rask fødsel, men så rask at de ikke rakk å sette epidural, så vondt var det. Men det var over på 3 timer. Nå koser vi oss med Åsna og Harald som alt har rukket å bli 4 uker. Vi er så heldige å bo med hele familien på begge sider rundt oss. Så når jeg blir sliten og lei, kan jeg bare ta et par telefoner, så dukker det opp hjelp. Deilig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898563-verdens-beste-tvilling-fodsel/#findComment-137900924
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå