Gå til innhold

Hvilket av disse 3 jentenavnene synes du er finest?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Syns alle navnene var veldig fine.

Jeg likte Leah veldig godt før, men når Mätha fikk en datter som heter Leah Isadora forbinder jeg navnet for mye med det. Ellers syns jeg Eline er et hakk finere enn Sofia (foretrekker bedre navn med e-endelse)

Lykke til med den lille

Annonse

Leah synes jeg er for poppis til at jeg selv ville brukt det.

Eline er greit nok. Vet om et par jenter som heter Eline. Et pent navn, men selv synes jeg kanskje det er litt kjedelig.

Sofia er nydelig. Et av mine favorittnavn. Det eneste jeg frykter er at Sofia vil bli poppis innen jeg får ei jente til. Sofie er jo veldig vanlig, og foreløpig er det ikke så mange som heter Sofia, men jeg tror det er på vei opp.

Annonse

Har ei lita datter som heter Sofia, så jeg syns absolutt det er finest. Jeg elsker det navnet og syns det er aldeles nydelig.

Vi har også hatt Leah på listen hver gang jentene vår har kommet til verden. Syns det er pent, søtt og internasjonalt. Hadde lillegutt vært en jente hadde han nok hett Leah.

Eline er fint, men syns det er litt kjedelig.

Jeg liker Leah utrolig godt - det er fantastisk vakkert og internasjonalt! Men, dessverre, utrolig poppis..

Sofia er bare helt utrolig nydelig. Internasjonalt, klassisk og tidløst! Absolutt min favoritt blant dine.

Eline er også søtt, men synes ikke det passer så godt på en voksen dame..

1. Sofia

2. Leah

3. Eline

Hva med Leah Eline, som IdaElisabeth foreslo? Det er nydelig :-)

Leah Marie blir for klisjè..

Hei igjen.

Takk for svar og forslag.. Vi har tenkt litt på Leah Eline faktisk... Men er litt skeptisk til om det går for mye i ett.. "Lea-Line" hvis dere skjønner?

er usikre på om vi skal ha dobbeltnavn eller ikke, men det tar vi litt sånn avhengig av hvilket navn som passer best..

Jeg er også veldig glad i Mia, og har tenkt litt på Mia Sofie (blir dumt med Sofia her da, for to -a navn etter hverandre er litt tungvidt synes jeg) men er ikke sikker på om sambo liker det like godt som Leah.

Hva synes dere om det?

hehe ja det skal ikke være lett..

Ja, Mia Eline var ikke dumt, takk for tipset ;)

grunnen til at jeg hvertfall vil ha mellomnavn til Leah er fordi etternavnet ser ganske likt ut i skrivemåte, og starter på samme bokstav, så det blir litt sånn "pling pling" :P

jeg skriver ned alle tipsene nå, så får jeg bare se hva som ser finest ut til jenta..

er opptatt av å ha et navn som er søtt og klassisk, men som også kan passe til en jente/voksen dame, og ikke bare baby.. Mia Sofie er kanskje litt barnenavn?

Takk for svar :)

Jaa, det er ganske vanlig har jeg forstått, er litt dumt det.. med å få mange i klassen m samme navn osv.. men foreløpig vet vi ikke om noen andre bekjente ol. som heter det, også synes jeg det er veldig pent, så vil gjerne vurdere det fordet..

Eline liker jeg så godt fordi det både er søtt og pent til voksen

Sofia det samme.. klassisk og pent, og passer både voksen og barn..

Mia er nydelig, men litt barnenavn i mine øyne foreløpig..

Sofia stemmer jeg for! Det er rett og slett nydelig! Liker Sofie hakket bedre da..

Eline er ok, men har litt dårlige assosiasjoner...

Leah liker jeg ikke. For det første er det altfor populært for min del, men for det andre synes jeg det er litt sånn "barnenavn", slik som du sa om Mia. Så det blir litt sånn "pinglete" og veldig nusselig.

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...