Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #1 Del Skrevet 1. juni 2008 jeg er nå i uke 13,tidlig enda ja,men jeg klarer bare ikke tanken på en fødsel til,ble nesten skuffa når 3 mnd var godt pga håpet nesten på å miste barnet,klarer ikke glede meg eller noe,pga angsten på en fødsel. Jeg har en sønn på 17 mnd fra før,det vra en utrolig hard fødsel me han,me rier som lå konstant,jævli jordmor,revnet en god del,endatil sprengte en muskel i endetarmen. har vert hoss jordmor og sa til henne att jeg kom nok til å ville ha keisersnitt denne gang,klarte ikke glede meg bare gruet meg til fødsel hele tiden allerede.Fikk til svar att nå skal vi fremover gå gjennom forje fødsel,pga jeg har tydligvis ikke fått bearbeidet forje fødsel. skal gå gjennom program hoss henne,og att keisersnitt var ikke lett å få. er ikke intresert i å gå gjennom dette programmet,jeg vil ha keisersnitt.hgar total angst,slapper ikke av og tenker på en til fødsel konstant 24/7. har jeg smerter så har jeg problem me å sammarbeide,trekker jeg meg helst for meg selv osv,og sa de var nok derfor og att det gikk så gale sist,men fikk eg til svar att,men da skulle vi skrive et ønskebrev på de osv om selve fødselen..... hvordan i alle dager skal eg få keisersnitt? angsten går utover alle rundt meg nå føler eg,sur gretten,deprimert,alt sammen hele tiden... håper noen kan komme me noen råd og hvordan jeg skal gå frem her etter så jeg kan få sikret meg keisersnitt. hører forresten til haugesund,viss noen skulle være kjent der me tanke på hvem jeg kan snakke me osv. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #2 Del Skrevet 1. juni 2008 tilføyer også att fødselen låg jeg me konstante rier hele tiden,gikk to dager me vannavgang og slet veldig di siste ukene me å klare å gå. fikk også epedural ,men denne kom veldig sent og ble stukken feil i ryggen 3 ganger med denne,så vesken sev ut og for til hode og nakke.gikk en uke etter fødsel me konstant smerte,svimmel og kunne ikke gå noe pga svimlen og smerten,måtte tilbake på sykehus etter en uke og stikke opp me nål i ryggraden for å lette trykket. lystgass fikk jeg og men den klarte jeg ikke å bare kastet opp noe sinnsykt av. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/#findComment-137898208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #3 Del Skrevet 1. juni 2008 Høres ut som du hadde en forferdelig fødsel sist! Skal nok mye til for at neste fødsel blir så ille! Jeg tenker at det nok kan være nyttig for deg å få bearbeidet forrige fødsel, uansett om det blir keisersnitt eller ikke denne gangen! For øvrig er revning med sprengt muskel i endetarmen i mange tilfeller god nok grunn i seg selv til å få innvilget keisersnitt, særlig hvis du har hatt noen problemer med dette i ettertid. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/#findComment-137898332 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Misantrop Skrevet 2. juni 2008 #4 Del Skrevet 2. juni 2008 Vil bare si til deg at for meg var det PROBLEMFRITT aa faa invilget keisersnitt, saa ikke ta sorgene paa forskudd. Snakker du for dove orer for jordmor eller lege gaa for all del til en annen. Tenker paa deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/#findComment-137906462 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #5 Del Skrevet 3. juni 2008 Hei, Så trist å høre at du har det sånn. Synd at noen jordmødre skal være så overkjørende. Jeg har akkurat fått innvilget ks selv fordi jeg har fødselsangst ( har ikke født før) og jeg har følgende råd til deg. Det er kun lege som kan innvilge KS. Be om en henvisning til samtale om fødselsmetode/forløsningsmetode med lege på fødeavdelingen du skal på. Det var min jordmor som henviste meg ditt, men du kan også sende et brev/ringe selv å be om slik samtale. Jeg gjorde følgende avtale med min jordmor: Det er komplett umulig for meg å åpne for å snakke om angsten og bearbeide denne, uten at jeg har tryggheten om at jeg får KS som et sikkerhetsnett. Vi ble enige om at det var en lur løsning å søke om KS så tidlig som mulig slik at jeg kunne få trygghet på at jeg kunne velge det og samtidig skulle jeg følges opp med samtaler rundt fødselangst av jordmor for å se om jeg fikset naturlig fødsel etterhvert. Dette har vært en bra prosess for meg, men jeg blir nok ikke så trygg at jeg velger naturlig fødsel. Likevel har jeg utbytte av disse samtalene og det hjelper meg med å glede meg over svangerskapet. Ta med deg samboer, søster, mamma eller venninne som kan hjelpe deg med å " argumentere" dersom jordmor blir for vrang. Det er jo hennes jobb også. De aller fleste helsearbeidere vil jo det beste for deg og du må være forberedt på endel motstand. Jeg var gjennom 3-4 samtaler før jeg endelig fikk KS. Lykke til med prosessen :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/#findComment-137907975 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #6 Del Skrevet 3. juni 2008 Tusen takk for trøstende ord alle sammen. Dagene er ikke mye kjekke fortiden,pg aangsten for att jeg ikke skal få og må gå en fødsel i møte,men jeg skal til jordmor nå snart,skal si eg skal gå gjennom de programmet,men det endrer nok ikke min menin og vil ha samtale me lege på sykehuset. sier di mot meg og att di vet best me barnet,så sier jeg att jeg vet best selv hva som er best for meg,jeg kommer ikke til å sammarbeide,kjenner meg selv når eg har smerter og da klukker eg meg vekk,ble ikke hørt første svangesrskap me fødselsangsten og nå vet jeg attpåtil hva jeg går til. og nekter det en gang til, om ikke fødselen blir lik,så er jeg jo redd for barnet og igrunn me tanke på problemet jeg har fått i underlivet nå etter første fødsel,så redd eg ikke får barnet ut og kommer til å jobbe imot,redd og ganske sikker det vil ende i hastekeisersnitt.så er mye verre. Har heldigvis en svigermor så har sterke meninger og ikke problem å si fra,ho hånte de bort når eg sa det kom nok sikkert til å bli en kamp.Men bestemt meg for å ta henne me pga hun sa jeg viste best det selv og såg hvordan forje fødsel ødela meg,tiden før ,tiden under og tiden etter. går ikke jordmor med på å henvise meg videre på neste samtale så går eg bare,pga jeg klarer ikke snakke om fødsel og åpne meg å si hva som er best for meg skrive hvordan fødsel jeg vil ha punkt for punkt,så lenge jeg ikke har den tryggheten me å kunne få keisersnitt. skal stå på me keisersnitt samtalen me lege på sykehuset og får eg en veldig vrien en så krever jeg å få snakke me en annen lege.viss ikke så må jeg bare bytte sykehus,men jeg har vert i kontakt med pasientombudet pga slik forje fødsel gikk for seg,hun ba om å få sende brevet videre til sykehuset og virket som hun var litt sjokket over det hele,me de jeg hadde gått gjennom og slik fødselen gikk. så vi får krysse fingre og tær,og viss det er noen som kjenner til haugesund og kjenner en god lege der så kan anbefales,så tas det imot med stor takk. kom gjerne me gode råd andre også hva jeg kan si som kan evntuelt hjelpe på, Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/#findComment-137913318 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2008 #7 Del Skrevet 3. juni 2008 vet ikke hvor mange sting eg hadde,spurte legen når di sydde meg,men han sa bare att det var nok.om det v ar for å ikke uroe meg vet eg ikke men,vet att eg sprengte en muskel i endetarmen og,så vil nok tro det har vert endel ja. etter eg fødte sønnen min så merket eg jo ikke når morkaka kom,den bare ramlet ut,så den såg eg aldri. så vil tro att det ble ikke så fint der nede og merker jo de nå i ettertid også.problem og holde tett og veldig problemer har eg hard mage,pga klarer ikke presse skikkelig.sviktet der... kan ikke skjønne de ikke skulle være en god nok grunn i seg selv jeg me å få keisersnitt men. vi får bare krysse fingrene og høre hva di sier.eg gir meg ihvertfall ikke å svigermor som skal være me meg er heldigvis veldig tøff og hard og ikke redd for å si ifra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/#findComment-137915493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2008 #8 Del Skrevet 5. juni 2008 du har jo god grunn til og få keisersnitt,men ikke tro at keisersnitt er noe smertefritt etterpå. De skjærer jo magemusklene dine og livmoren ikke minst, du får vondt etterpå ,men du får også smertestillende. Det er tøft operasjonen hvor man mister mye blod og ha høy blodtrykk en stund. Jeg har gått over 2 haste keisersnitt. første gang var det 21 time på dripp og så keisernitt ,mens andre gangen var det katastrofalt haste keisesnitt hvor det var snakk om mor og barn sitt liv. så det blir ikke lett. men du tenke hva er best for deg. jeg ville helst tatt sjansen og tatt keisernitt enn og fødet normalt hvis jeg hadde slike problemer som deg, men det er ikke lett og få i alle kommuner idag når det gjelder keisersnitt. her i Bergen er helt umulig å få keisesnitt, de til og med tvinger deg til fødselen selv om man ikke vil og ha angst ,men er glad for at alt er over selv om jeg slitter litt med depresjon etter den siste episoden som har hent meg men men sånn er livet. men du få ha masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137898160-er-s%C3%A5-fortvila/#findComment-137925121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå