Gjest Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Har fisket torsk i dag, tenkte å salte på og la den ligge over natten. Men hvor mye salt?
OsloMor Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Vet ikke, men MMMMMM det hørtes sinnsykt godt ut! Elsker lettsaltet torsk og hjemmelaget hvitsaus, NAM:-). Hilsen misunnelig&sulten
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Du får komme i morgen da :=) Springer å deler den opp jeg, så håper jeg på svar når jeg kommer tilbake he he
OsloMor Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 He-he, pass deg så jeg ikke tar deg på ordet nå. Jeg elsker torsk,og da jeg var liten spurte jeg mamma om ikke vi kunne ha sånn hvit fisk (les: torsk)til middag. Pappa jobber med en som fisker og får kjøpe sprell fersk fisk av han, dessverre bor de 11 mil unna.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Mmm, det er en av mine absolutte favorittretter.. Kommer imorgen, jeg også da!! :-) Usikker på hvor mye jeg pleier å ha. Hiver bare oppi en dæsj...
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Ta en god håndfull og dryss over. Kommer jo an på størrelsen på fisken, men dryss over sånn at du ser at den er lett dekket med salt. Ha heller litt for lite enn for mye, for du kan salte maten etter den er kommet på tallerken, verre hvis den er for salt. Kos deg med torskemiddag, det er godt det
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 he he Ja da tar jeg bare en dæsj jeg Gleder meg masse masse masse til å spise den ja.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Sambo laget ca 25 kg lettsaltet torsk for ca 2 mnd sia.. Desverre ble de FOR salt.. Så når vi skal ha lettsalta torsk må vi legge det i vann dagen før.. Han var nemlig veldig raus med saltet... Hehehe Det vi gjorde etter Nord-Norsk oppskrift... Fisken kom da rett fra havet, sambo skar opp buken og delte fisken ved ryggen, (halen og hauet ble også kappet av), fjernet det grøvste av ben.. La torsken lagvis med havsalt mellom lagene og lot det stå ca 20 timer.. Ikke mer enn 20 timer...
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Å - det var skikkelig synd. Men bra dere kan vanne den ut da. Skal den ha vann over seg nå??? Har kun torsk og salt jeg.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 Ingen vann... Det kommer vann etterhvert ettersom saltet begynner å trekke inn i torsken... Vi skal også ha lett saltet torsk (eller som vi nordlendinga kalle det "nystråla") i morra ;o) Yammi.... Så den blir henta snart for å legges i vann.... Hehehe...
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #11 Skrevet 1. juni 2008 Ok da var det jaggu bra jeg ikke tok på vann !!!! M m m Må vell starte ny tråd med tips om tilbehør vi da? he he Jeg tenkte iallfall ha stekt bacon, guleøtter og potet og evt hvit saus . slafs. ble sulten no altså !
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 hihi.. det var bra det... Ja, det var en kjempe ide.. Ut å shoppe bacon og gulrot i morra... Tro om det er godt med gulrotstuing til...? (tips: kjøpt ferdig oppkuttet gulrotterninger på Rema ca 10,- for 800,- blir så mye enklere å lage da) Ska i allefall ha hvitsaus, bacon og gulrot attåt fesken...
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #13 Skrevet 1. juni 2008 mamma pleier å ha gulrotstuing til !! hadde jeg helt glemt. og det er jo såååååå godt Oi kanskje må stikke innom rema i morra da ja !
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 Hehe.. Gjør det, er så mye enklere å lage det da... Ska bysse nå så du får ha en fin natt.. Og lykke te med middagen i morra... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå