Gå til innhold

hvordan er magen ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 14+0 idag. Magen min har tatt helt av de to siste ukene. Jeg har hele tiden vært veldig oppblåst og hatt litt feit mage følelse. Men nå er den blitt hardere og fått mer gravidmage fasong. Mange sier den er for stor til å bare være i 3,5 mnd på vei, men den er nå sånn den er da. Jeg er ganske sikker på at jeg av og til kjenner bevegelse også, men det er igrunn bare gjetning. Aner jo ikke hvordan det kjennes, men det er en annen boblefølelse enn når livmora vokste så mye.. Av og til kjennes det ut som fosteret tar helomvending der inne, men kan jo sef fortsatt være livmora da.

Samme her :-)) Dette er min andre gang, først gang syntes jeg alt tok så lang tid, ville at den lille magen skulle komme ;-)

Nå andre gang så kom magen kjempe fort og bestilte tidlig UL for å sjekke termin siden det var uklart om det kunne være en mnd lengre. Men var ikke kommet så langt da alikevel. Er nå 12+5 :-))

Gjest Mammamoms

Hei!

Jeg er 13+5 idag, og har ingen synlig gravidmage. I hvertfall ikke med klær på. Livmor kjenner jeg, også når jeg står. Det som har vært litt rart et par ganger i løpet av de siste dagene, er at et par morgener når jeg har våknet og måttet tisse, kjenes det ut som livmora har steget mye høyere opp. Mye nærmere navlen liksom. Men så fort jeg har tisset, er tng som det pleier å være for tiden. vet ikke om det er livmora som beveger sånn på seg, men det er en helt tydelig hard klump høyere oppe enn der livmora ellers pleier å være. Noen som har noen kommentar til det?

Annonse

Det er vel sikkert bare det at når blæra er full, så er den større og "dytter" alt oppover litt, har det samme selv. Må jo tenke på hvor alt skal "dyttes" unna etterhvert, når vi er i 7. og 8. måned, hehe, kan ikke være mye som er der det pleier å være da, gitt. Er 14+1 i dag.

Hei

Jeg er 13+2, går fremdeles i mine vanlige klær og de sitter som før. Kan så vidt kjenne noe rett over skambeinet når jeg ligger på ryggen, men det er minimalt.

Har vært på UL og alt er bra, så for meg haster det ikke voldsomt å få mage, blir fort nok stor og tung:-)

Samboeren min påstår at jeg har en fin kul på magen, men kan ikke se det så veldig selv:) Føler faktisk at den har blitt litt mindre hvis noe, er ikke oppblåst lenger! Er veldig sant at 2 trimester er bra for jeg føler meg i god form om dagen, er så deilig:) Er 14+0 i dag!

Jeg er 12+5 i dag, og jeg er egentlig veldig usikker på åssen mage jeg har :P Den er veldig hard og kjennes veldig oppblåst, men typen sier han ser en gravidmage.. Jeg vil jo gjerne ha den fine magen snart, men tror foreløpig det bare er fett, selv om jeg hadde gått ned to kg på forrige jordmor-veiing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...