lykkeligste Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Vi har to barn (6mnd + 2 år), og har bestemt oss for en reise til Italia til høsten. Tenker på Toscana området. Noen som har en barnevennlig plass å anbefale? ser det er mange flotte feriehus, men alle ser ut til å ligge så øde.. Hadde leiebil på ferie tidligere, så det tenkte vi å prøve oss uten nå.
dimeglio Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Jeg kan anbefale en tur til Lucca. Det gaar buss dit fra flyplassen i Pisa, og fra Lucca gaar det ogsaa buss og tog til andre steder som for eksempel Viareggio (ved sjòen), Firenze, Pisa etc. Det ligger et koselig hotell litt utenfor bymuren som heter "Corte degli dei". De har badebasseng. Lucca er en middelalderby men bymur rundt hele hvor man kan gaa og sykle og det finnes flere parkomraader med lekeapparater hvor barna kan leke.
C&E<3 Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Hei=) jeg kan på det sterkeste anbefale en reise til Pietrasanta eller Viareggio, dette ligger ved sjøen og det er to flotte steder. det går tog og buss til begge steder og ligger ca 30 min fra pisa. jeg hare selv vært der mye og skal dit til sommeren med min datter.Pietrasanta er en "kunstner by" veldig rolig, men med flotte butikker og resturanter og en utrolig hyggelig "piaza" med mye liv. Viareggio er mer en turist by, men likevel utrolig koselig. lykke til m valget=) god ferie
To under Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Kan også anbefale Piemonte. Fantastisk natur og god mat og drikke:-) Vil absolutt anbefale leiebil i Italia. Tror det blir vanskelig å klare seg uten...
dimeglio Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Til Emmagullet mitt: Naar skal du til Italia i sommer? Jeg bor nemlig i Viareggio for tiden og til hòsten skal vi flytte til Pietrasantra:) Til HI ogsaa... Det hadde vaert koselig aa tatt en kaffe eller no:)
C&E<3 Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 hei igjen, vi drar nedover 7 juli og blir til 21, vi skal bo i pietrasanta. hadde vært koselig med en kaffe ja, hvor gammel er din/dine barn da? jenta mi er 10 mnd
lykkeligste Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juni 2008 Tusen takk til dere for anbefalinger, dette var storveis! Leste det var gode togforbindelser flere steder. Vil jo gjerne oppleve litt når vi først reiser til Italia. Drar forresten i september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå