Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Vi har blitt enige om å gå fra hverandre, men vi må nok bo sammen noen måneder før huset er solgt og vi har funnet noe hver for oss. Ingen av oss har økonomisk mulighet til å ikke bo i huset, så nå snakker vi ganske mange måneder frem i tid. Jeg har vært veldig klar for å forlate mannen min en god stund, og har egentlig lyst til å møte noen andre så snart som mulig. Savner spenningen, nærheten, sex... Vi har brukt lang tid på å komme til enighet, det har vært en tung prosess. Føler meg nå veldig lettet og glad, har lyst til å LEVE igjen. Skal jeg nå leve i sorg i 5-6 måneder til før jeg kan date? Hva synes dere? Når er det greit å date igjen?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Jeg hadde nok villet prøvd å unngå å gå ut med andre før dere har flyttet helt fra hverandre.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Jeg syns det er greit når man ikke lenger bor sammen.
Poteto Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 du kan godt vente til dere har flyttet frå hverandre..
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Det er vel noe du burde spørre mannen din om? Om han synes det er greit om du dater allerede nå.. For min del synes jeg det ville vært greit å flyttet fra min x før jeg datet igjen.. Men, hvis du må leve i sorg i et halvt år fordi du ikke har en mann i livet ditt ville jeg jo satt spørsmåltegn over om man kanskje kunne hatt godt av å finne seg selv litt og trives i eget selskap!
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Mente ikke at jeg skulle sørge sånn bokstavelig talt da. Var vel mer ment som sørging for syns skyld. Hva forventer omgivelsene i en slik situasjon? Er det slutt i det øyeblikket man signerer separasjonspapirene, når man skilles eller når man ikke bor sammen lenger? Hva med en som flytter fra kona si samme dag som han forteller henne at det er slutt og vil skilles? Er det likestilt med en som av bomessige/økonomiske årsaker må dele bolig med kona til de har mulighet til å kjøpe eller leie noe eget.? Det er det prinsipielle i denne saken jeg etterspør, ikke nødvendigvis min egen kåtskap. HI
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #7 Skrevet 1. juni 2008 Når seprasjonstiden er over,du er ikke en fri kvinne før det. Du er faktisk gift til du har fått skilmissen. Synes det er uhørt å date noen som ligger i seprasjon,for det skal være en tenketid. Synes også det er umoralsk å gå ut på date før det.Er en gift,så er en gift og en må også vise dette for barna sine.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 Ha ha! Tror ikke det er mange som holder seg på matta helt til man er skilt på papiret. Man er jo faktisk singel i det øyeblikket man blir enige om å skilles. Stenge seg inne i et helt år for å tenke over situasjonen ville svrt få gjøre tror jeg. Men hør med eksen din hva han sier. Kanskje han er like sugen etter å møte andre at dette går problemfritt. Hvis ikke må du gå varsomt frem. Ikke vis ham tydelig at du dater, ikke vær borte om natta o.l. I Oslo kan man jo leve flere liv på samme tid, så her vil jo dette gå helt bra. I et lite lokalsamfunn synes jeg man bør respektere følelsene til eksen, spesielt hvis du dumpet ham og ikke motsatt. Har han dumpet deg kan du finne deg en ny mann i morgen.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 gjør det i det skjulte så ikke mannen din får vite det. da slipper han å bli såret. barna trenger jo i alle fall ikek vite det. så hvis du vil date gjør det DU føler det riktig.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 Det er bare å kjøre på! Er man enige om skilsmisse og det i praksis er slutt mellom dere, så ville jeg ikke brydd meg nevneverdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå