Gå til innhold

Hvilken vogn bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Har en arva Teutonia vogn nå, men når mini skal over til sportsdelen vil jeg ha ny. Vogna vi har er så tung...

Her er kriteriene mine:

- 3-hjuling som må ha låsbart fremhjul

- lett

- god å trille på alle slags underlag

- grei handlekurv

- full liggestilling, god å sove i

Noen som kan anbefale en slik vogn som oppfyller disse kravene???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137895275-hvilken-vogn-b%C3%B8r-jeg-velge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så på:

tfk joggster twist, easywalker sky, oth urban jungle og baby jogger city elite.

Endte opp med en oth, men de andre vognene var veldig gode alternativer. Ble en vurderingssak hva som var viktigst for meg. Så hadde jeg oth til storebror og var veldig fornøyd, så nå vet jeg jo hva jeg får =)

TFK er en super vogn, den er stor, romslig, blir forholdsvis liten sammenlagt, har håndbrems, nesten full liggestilling og regulerbart fotbrett.

Grunnen til at det ikke ble denne er at den ble litt for ruvende, og jeg synes oth hadde bedre trillecomfort og bedre regulering av setet. Nå har jeg en brio kombi som han sover i da, hadde vi ikke hatt den ville jeg kanskje gått for tfk`en pga av det justerbare fotbrettet og den lange liggelengden. Tror kanskje den fungerer best som sovevogn av de nevnte vognene.

Easywalker sky var veldig god å trille, har full liggestilling og blir liten sammenlagt. Veldig lik oth egentlig, så her var det egentlig utseende som avgjorde + at jeg synes oth virker hakket lunere (og igjen - foretrekker oth sin ryggregulering). Men absolutt en god vogn, som fyller alle kravene dine. Den er billigere enn oth og tfk.

Baby jogger city elite virket super på alle måter. Hadde dårligst trillekomfort av de nevnte, men den var god alikevel. Og så koster den i underkant av 3000 kr, så den klart billigste. Var liten sammenlagt, VELDIG lun og god kalesje, lett, lang rygg, nesten full liggestilling og ryggreguleringen lignet oth sin (stropper). Eneste grunnen til at det ikke ble denne var at jeg ble litt usikker fordi den virket mye mindre stødig enn de andre vognene, virket som den vippet mye lettere bakover.

Er ikke sikkert den gjør det, men var nok til at jeg ble usikker... Om jeg hadde funnet noen brukererfaringer av vognen, og noen som sier at den er stødig nok, så hadde jeg glatt kjøpt den.

Valget havnet på oth, den er stødig, fantastisk å trille og har en god sittedel. Grunnen til at det ble denne framfor tfk og ew er vel som sagt at jeg vet at jeg får en god vogn pga av tidligere erfaringer med den, ryggreguleringen er veldig grei - det er stroppesystem som er utrolig enkelt men viktigst er at jeg fritt kan velge helling på ryggen. Den er veldig enkel i bruk, etter min mening lettere å slå sammen enn tfk (ew har jeg ikke prøvd å slå sammen). Og så synest jeg den er finest av de tre, pluss 3 kg lettere enn tfk.

Den har ikke full liggestilling, men en veldig god sovestilling. Har som sagt en annen vogn som brukes til å sove i, men vet mange som kun har oth og som har barn som sover veldig godt i den. Det gjorde også min eldste de gangene han sov i den. Etter min mening er det greit at det ikke er helt full liggestilling - spesielt i oppoverbakker der hodet blir liggende nedover om det er full liggestilling.

Den nye 08 modellen i USA har nesten full liggestilling da, om du vil importere en selv.

Må si meg enig med de over her:) OTH uj er en fantastisk vogn! Suveren trillekomfort, og behagelig for barnet:) Hør på tuttagutta :) Hun kan mye om vogner :D

Her i Norge har biteringen.no den orange OTHen til 4990,-

Evt. kan du importere fra utlandet. Babyjungle.nl skal visst være bra.

Annonse

Den oransje på biteringen er faktisk nyyyydelig farge, den er sånn brunoransje, ikke sjokkfarget =D

Er nok det billigste du får den i Norge ja, om ikke det er tilbud på den noen andre steder. Ellers legges det jevnlig ut brukte vogner på finn.no, noen er lite brukt.

Du sparer ikke veldig mye på å importere fra babyjungle, men litt blir det.

Billigste er om du får noen til å ta med/sende fra USA, Australia eller New Zealand - så kjenner du noen der så hør med de! Ellers må du importere selv fra usa, få som sender til Norge så du må nok belage deg på å bruke jetcarrier.com. Får du den med sjøfrakt blir det ca 1000 kr i frakt + norsk moms på 25% av kjøpesummen. Er 1500-2000 kr å spare i forhold til å kjøpe her hjemme.

Har sett at flere har gode erfaringer med reklamasjoner hos amerikanske nettbutikker også.

Er en selger på ebay (han er forhandler), legger til en link til en av annonsene hans. Han har solgt til nordmenn før, skal være veldig seriøs og han kjenner til jetcarrier.

http://cgi.ebay.com/2007-MOUNTAIN-BUGGY-URBAN-SINGLE-JOGGING-STROLLER-NIB_W0QQitemZ150251264568QQihZ005QQcategoryZ66700QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Mailen hans er:[email protected] Du kan ta direkte kontakt på mail. Han selger også 2008-modellene, de koster 529 dollar (tror jeg).

Kjøper du en (som heter mountain buggy i usa) ville jeg kjøpt med bumper bar(sportsbøyle), regntrekk (følger med om du kjøper vognen i norge) og UV-nett.

Men om du synes vogna blir for dyr, så er ew og tfk også veldig gode vogner!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...