snirkeline Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Kjøpt en diamantring ganske rimelig i Tyrkia.Kjenner gullsmeden,som abefalte å taksere å forsikre i Norge.
*stjerna* Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 De fleste gullsmeder kan vel ta imot taks, men ikke alle som har ansatte med kompetanse til å taksere diamanter ++ Det er også mange som gjør det uten å egentlig kunne det. Det holder ikke å være utdannet gullsmed svenn/mester, du må også ha en tilleggs utdannelse, gemolog. Så er det snakk om en sten med litt størrelse hadde jeg vært nøye med hvem som gjorde jobben for meg!
snirkeline Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 Ok.Da kan jeg jo iallefall ta kontakt med en gullsmedbutikk og høre.De vet vel hvor det kan gjøres,om de ikke har noen med kompetanse selv. Er ikke en suuuperdyr diamantring.Men han regnet med at den ville ligge på 10-15000 kr i Norge. Hvitt gull med 3 diamanter,0,40 k.Men det er greit å vite....noen venner av oss kjøpte en ring av ham i fjor.De hadde innbrudd og den og mange andre smykker ble stjålet.De fikk igjen verdien av det den var taksert for. Takk skal du ha:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå