har4barn Skrevet 1. juni 2008 #1 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg er nå 15+3 uker med barn nr 4. I fjor mistet vi i sen MA som først ble oppdaget på ordinær ul. Har også hatt en MA etter det. Klarer nå ikke å slappe av. Tror hele tiden at babyen er død. Tror jeg har kjent liv, men ikke så mye de siste dagene. Ser at jeg kjente liv i ca 15.uke forrige gang, og da kommer de vonde tankene igjen: Hva om det har skjedd igjen? Kjente alle dere flergangsfødende mye liv i 16.uke? Folk spør meg om hva jeg tror det blir, men det har jeg ikke tort å tenke på enda. Gruer meg veldig til ul. Synes dette egentlig er litt trist, for jeg har alltid elsket å gå gravid. Jeg prøver å tenke at jeg roer meg sikkert ned hvis ord. ul viser at alt er i orden, men først må jeg finne hjertelyden igjen på tirsdag... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137894480-i-16uke-men-klarer-fortsatt-ikke-%C3%A5-slappe-av/
Håper vi får det til Skrevet 11. juni 2008 #2 Del Skrevet 11. juni 2008 Hei igjen og takk for sist! Jeg kan ikke svare deg på spørmålet ditt om liv i uke 16. Selv er jeg nå gravid igjen i uke 8. Har mas meg til en utlralyd på fredag. Gruer meg veldig. Jeg føler meg overhodet ikke gravid og er så redd for om det ikke er noe der... Spent på hva jeg får se på ultralyden. Jeg klarer nok ikke å slappe helt av jeg heller. Jeg også synes det er veldig koselig å gå gravid. Er nesten forberedt på at det skl gå galt. Tør ikke tenkeså mye på hvordan tiden fremover skal bli. Håper det går bra med deg denne gangen. Du som har hatt to MA på rad. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137894480-i-16uke-men-klarer-fortsatt-ikke-%C3%A5-slappe-av/#findComment-137976085
AlmaN Skrevet 20. juni 2008 #3 Del Skrevet 20. juni 2008 Jeg er nå i uke 21, har mista to ganger før. Var temmelig nervøs frem til uke 14- 15 i alle fall, men etter det har jeg kjent små bevegelser innimellom. Har fått god oppfølging med flere ultralyder og legebesøk. Selv om jeg nå kjenner liv hver dag er jeg særlig nervøs før kontrollene, tenk om de ikke hører hjertelyden! Selv om jeg visste barnet levde rett før den ordinære ultralyden var jeg likevel nervøs før jeg skulle inn... Tenk om det hadde dødd plutselig.. Kanskje disse hyppige sjekkene gjøre situasjonen verre på en måte? Vel, det er lett å si nå som jeg kjenner liv hver dag. Jeg vet godt hvor vanskelig det er før man begynner å kjenne liv, eller når man bare kjenner det enkelte dager. Eller man kjenner noe og tror ikke helt at det er liv, det er sikkert bare tarmene som beveger seg osv.. Men vi kan jo ikke gå på ultralyd hver dag heller. Privat ultralydapparat hjemme er visst in hos kjendisene i Hollywood, men jeg er skeptisk og tror det kan skade barnet ved for hyppig bruk. Uroen vil altid være der. Tror ikke det er mulig å bli kvitt den helt. Men ikke for det, nå slapper jeg ganske godt av, og det er jammen godt Nå ser jeg etter babyutstyr, tenker på hva slags bleier vi skal bruke, tenker på navn. Det begynner å bli riktig koselig:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137894480-i-16uke-men-klarer-fortsatt-ikke-%C3%A5-slappe-av/#findComment-138058590
har4barn Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 27. juni 2008 Hei, igjen! Tenkte jeg måtte svare litt her inne igjen. Glemmer liksom dette forumet innimellom.. vi er nå i 20.uke og alt ser bra ut. Var på ul i forrige uke, og da så vi en krabat som sparket og viftet med hendene. Navlestrengen skjulte om det var gutt eller jente, så her må vi leve i spenning, gitt! Mannen min var egentlig glad til, han ville helst ikke vite det. Kjenner liv hver dag nå, og har begynt å nyte graviditeten. Har så lyst på ny vogn, men ser (dessverre ) at Simo-vogna jeg har brukt til de tre første fortsatt ikke er utslitt. Vi får se. Det kan hende jeg er litt ufornuftig og kjøper meg ny vogn likevel. Det er jo tross alt sistemann:). Så koselig å se deg her inne igjen, venter på tredjemann. Det gikk jo ganske fort!! Krysser fingrene for deg. Denne gangen går det bra. Ser vi er flere her som har mistet sent, og det er godt å se at dere er gravide igjen. Snorkfrøken: husker deg godt fra over 30-tråden , ja!! Du har termin i desember? klem.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137894480-i-16uke-men-klarer-fortsatt-ikke-%C3%A5-slappe-av/#findComment-138116154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå