Gå til innhold

Hjelp!! Mulig drektig katt og snart ferie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusejenta våres på 10mndr har fått "mage" og jeg føler "jurene" hennes er blitt mye mer tydeligere. Hun er enda mer kosen enn før.

Men om hun nå er drektig, er det i seg selv ikke noe problem for oss, vi vil gjerne hjelpe til og få gitt babyene bort når de er gamle nok.

Men, det eneste vi sliter litt med er at FØR vi fikk mistanke om drektigheten, bestilte vi ferie. Og ut i fra magen hennes, og antall uker de går(9uker + +) - så vil hun nok føde om ikke alt for lenge, jaffal ei god stund før vi skal reise.

MEN; kan vi ta med katt og kattunger med på ferie(innenlands), eller hvordan i huleste løser man noe slikt??

Ellers gleder vi oss bare til dette, selv om det ikke var forventet el planlagt.

Håper noen kan komme med noen innspill her :o))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere vært hos veterinær og verifisert drektigheten? Er ikke så veldig lenge til en kan se ungene på røntgen nå hvis hun er 9 uker på vei. Viktig å ikke stresse kattemor med nyfødte unger og miljøskifte er mye mer stressende for katter enn for hunder så er ikke sikkert det er så lurt å ta henne med. Hvis dere har naboer/familie/venner som kan komme innom daglig å se til henne og som får telefonnr til dyrlegen dere bruker i tilfelle problemer ved fødsel er det kanskje det beste for katten. Har dere ingen til å passe er det selvfølgelig best for henne å få være med dere så dere har kontroll på henne rundt fødsel.

Masse lykke til :)

Skrevet

Hei, og takk for svar. Når vi skal reise, regner jeg med hun har født, hvis hun er drektig da - siden hun kun har lagt på seg på magen.

Har tenkt på det å få noen venner el familie til å ta en daglig titt inntil katt og evt. kattunger. Men syns det er så fælt å tenke på at hun skal være hjemme alene i en hel uke med evt nyfødte kattunger.

Huff, skikkelig vond situasjon! Men faktisk har dyrlegen en del skyld i dette, for hun ville verken sterilisere henne el gi henne p-piller, før hun ble gammel nok og kjønnsmoden. Og når jeg da spurte om hun kunne ta en sjekk å finne det ut, sa hun det ikke gikk an. Og dette er en dyrlege jeg bare har hørt godt om, og har hatt god erfaring med før.

Er skikkelig fortvila jeg nå... Sukk.. Vil jo det beste for alle, tobente el firbente.. :o)

Håper på enda flere innspill og råd :o)))

Gjest det spirer og gror
Skrevet

jeg tror ikke katten tenker noe særlig over om dere er borte i en uke, vi fikk kattunger for 3 uker siden, og når hun synes vi blir "masete" tar hun med seg kattungene og gjemmer dem... tror de liker å få være i fred med kattungene... så lenge hun har mat, vann og en kasse er hun nok fornøyd... =)

Skrevet

Det var beroligende å høre :o)

Men kan vi holde dem inne på badet da, hele tiden, eller må de få gå fritt?

Er så redd de skal komme oppi noe trøbbel liksom.

Og når begynner de små å kravle selv rundt forbi?

Gjest det spirer og gror
Skrevet

går helt greit å ha de på bade, normal romtemperatur.. kattemor vil sikkert gå mellom barna og matskåla for det meste likevel.. og de små begynner ikke å løpe rundt før de er rundt 4 uker... =)

Gjest det spirer og gror
Skrevet

barna....... hehe.. kattungene så klart.. =)

Skrevet

Åh takker og bukker og neier! Godt å høre!! Da får vi krysse fingrene for alt går bra, om vi ikke skulle få noen til å se etter dem daglig.

Takk igjen!!

Klems fra

Gjest det spirer og gror
Skrevet

ja det er ikke noe problem... det som er greit med katter er jo faktisk at det gjør ikke noe om de er litt sultne en dag.. pluss at de spiser jo ALT av avføring og lignende som ungene har ut av seg... så hvis noen ser etter dem 3 ganger den uka dere er borte.. så holder det.. bare å lasse på litt godt med mat det... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...