Gå til innhold

sliter med ammingen,noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min gutt på 6 uker har egynt og tulle veldig ved puppen,har ikke vært noe problem tidliere,men de 2 siste ukene har han bare tulla.han får tak så slipper han,og ligger og gaper og puster og peser og vrir seg unna.synes dette begynner og bli slitsomt,og gruer meg for hver gang jeg skal amme ham.han er også veldig urolig hele dagen.så har han grønnlig avføring,skal ikke den være gul?

håper noen kan hjelpe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kan du ta turen til legen denne uken, helst kjapt (ø-time?) og høre om laktoseintoleranse hos baby, og evt om det er noe tett i nesen hans? Få også sjekket vektoppgangen og nakkestilling (kiss). Det kan jo være ikkeno, men det skal helst ikke være sånn.

Skrevet

Mye urolig gaping og "tulling" ved brystet kan være pga luftsmerter eller mye aktivitet i tarmen...? Synes det virker sånn på min 6 uker gamle sønn. Han finner liksom ikke roen til å suge før det kommet ut, enten ved promping, avføring eller raping. Det er utrolig slitsomt, og gjør at måltidet tar fryktelig lang tid - uten at han blir mett i det hele tatt... Kanskje du skal prøve ammete el.l for å minske luftsmerter?

En annen teori er at det er lite melk i puppen, og at han blir trett og frustrert over at det ikke kommer noe. Selv har jeg måttet gi mme tillegg på kveldene, og får en mye roligere baby!

Ellers har jeg tolket grønn og tørr avføring som tegn på litt lite mat/væske. Urolig oppførsel på dagen kan jo også tyde på det, men det er slett ikke sikkert dette stemmer.

Skrevet

hei!

av og til kan det komme perioder der babyen er urolig når man skal amme. det kan være mange forskjellige grunner til det. jeg har slev ammet to barn og vi har hatt våre urolige perioder også. noen ganger er det økedøgn, og da føler man at man sitter med puppen ute hele døgnet... noen ganger er det vel kanskje bare at babyen er tørst og bare vil ha litt til å slukke tørsten med. andre ganger er det kanskje ikke det i det hele tatt...

grønn avføring er tegn på at barnet har hatt mageknip. er det kanskje dette som gjør at han er så urolig? har du spist/drukket noe i det siste som du ikke har tidligere?

håper dere finner ut av det. du kan jo også ringe helsestasjonen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...