Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

etter perm så blir det nattjobb (sykepleier).. Noen andre? Hvordan fungerer det? Litt spent med tanke på hvordan det blir:))

Fortsetter under...

Skrevet

Jobber 2 nattevakter i uka og hver 4 helg.

Begge mine sover når jeg går på nattevakt 21.30. (sover hele natten)

Pappan steller de og kjører de til barnehagen 07.30 Kommer fra jobb og sover til 10.00 -11.00 (er så varmt ellers sover jeg til 13.00)rydder litt og henter ungene i 14.00 tiden og har middagen klar til 16.00.

Tror ikke ho minste på 1.5 år merker at jeg er borte om natta,men ho på 5 år vet at jeg er på jobb.

Fungerer hverfall kjempe fint for oss (jobber også noen dagervakter)

Lykke til :-)

Skrevet

Har du full barnehage plass til begge?

Skrevet

Jeg jobber 50%natt og 50% dag. Jeg syns det fungerer veldig bra, nattevaktene er faktisk minst problematiske. Reiser hjemmefra kl.21 da sover vesla. Pappaen leverer henne i barnehage. Jeg er hjemme ca 09, sover til ca 1430 og henter jenta i barnehagen kl.15 og da har vi 4-5timer før hun legger seg...

De dagene jeg jobber dag ser jeg henne kanskje toppen 3 timer i døgnet (i våken tilstand vel og merke...)

Skrevet

Heisann! :o)

Jeg er også sykepleier, og jobber 75% natt.

Jeg stortrives med å jobbe natt, og synes at det er helt fabelaktig i forhold til å ha et lite barn.

Jeg reiser hjemmefra kl. 20.30, og da sover jenta vår. Pappaen begynner egentlig kl. 07.00 på arbeid, men de nettene jeg jobber ordner han det slik at han begynner 08.00, og leverer dermed jenta vår i barnehagen kl. 07.00. Når jeg våkner i 14-15-tiden henter jeg gullet vårt i barnehagen.

Jeg føler ikke at jeg går glipp av noe, siden hun sover den tiden jeg er på jobb, og koser seg i barnehagen mens jeg sover. Synes det er deilig å ha så masse fri i mellm vaktene. Da kan jeg ha jenta vår hjemme de dagene jeg føler for det, eller levere henne seint i barnehagen og hente henne tidlig.

Dessuten synes jeg det er deilig å kunne sove til jeg våkner! Resten av dagene står jeg jo opp før kl. 06.00 med tøtta vår...

Skrevet

Takk for svar! jeg begynner i 66% natt...

Annonse

Skrevet

Hei hei.

Så koselig at vi er flere i samme situasjon. Jeg er også sykepleier, og jobber 60 % natt. Vi har to små, og det fungerer kjempe bra for oss. Som noen av de andre har skrevet over her så får jeg mye mer tid sammen med barna mine nå enn jeg ville ha gjort dersom jeg jobbet på dagen. Men det er jo selvsagt avhengig av at man fungerer som nattmenneske i jobben sin da, ellers kan det fort bli litt trått på dagene.

Mannen min ordner barna og tar de med til barnehagen, så de er borte når kommer hjem i 08-tiden. Jeg drar på jobb kl 21:45 på kveldene forresten. Så henter jeg barna litt ettersom hvor mye jeg trenger å sove den dagen ( tror ikke barna mine har det noe moro sammen med en trøtt og masete mamma). Så er det middag, og god tid til lek før sengetid.

I å med at jeg "bare" jobber 60 % har jeg jo også mye fri innimellom, og da er barna ofte hjemme hos meg. Gjerne hver sine dager sånn at de kan føle at de virkelig er i fokus, og har mamma for seg selv litt også. Jeg tror både de og jeg har behov for dette iblant.

De har 80 % plass i bhg, dette for å få kabalen til å gå opp i å med at jeg jobber litt variabelt ( mye noen uker, og lite andre ).

Håper dere finner dere til rette med ordningen, og at det går bra med deg i den nye jobben din. Lykke til.

Skrevet

Ok! Takk skal du ha.. Får du søskenmoderasjon ang barnehageplassen? Foreløpig så har vi alliert oss med mamma og ei svigerinne.. Har ikke b.hage plass i år :( Men ser at alle her har barnehage-sikkert veldig greit altså. Så jeg kommer til å søke neste år-Kanskje det lønner seg å søke allerede? Vi er nyinnflyttet i en kommune også.. Håper det vil fungere med barnepass- avhengig av å sove etter vakt. Helt klart!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Jeg er også sykepleier og skal starte i ei 67% nattstilling etter permisjon. Er kjempespent på hvordan jeg kommer til å fungere som nattmenneske. Men jeg er litt usikker på hvor mange vakter jeg får i mnd med ei 67% stilling. Vet noen?

Skrevet

Jeg jobber også natt (50%). Har eldstemann i barnehagen 3 dager i uken, men er hjemme med minsten. Litt tøft de dagene jeg ikke får sove så mye, men ellers fungerer det kjempefint hos oss. Får mye tid med barna, og føler ikke jeg går glipp av noe som helst. Perfekt jobb for småbarnsforeldre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...