Gå til innhold

Når forteller dere til søsken?

Perle_

Anbefalte innlegg

Jeg er i 8. uke, og føler meg veldig gravid. Merker at jeg allerede er lei av bortforklaringer av kvalme, trøtthet osv. Men tenkte å vente lengst mulig med å fortelle det til ungene, og resten av familien. Mest for å skåne ungene våre hvis det skulle skje noe. Når forteller dere til ungene deres at de skal få et nytt søslen?

Fortsetter under...

Gjest Mamsen til 2,5 jenter

Vi fortalte det dagen før ultralyd.

Da fortalte vi også hva vi skulle dagen etterpå, og at vi ville komme hjem med bilder av babyen og kanskje fikk vi vite hviklet kjønn det ble.

Jeg følte at det var riktig for oss å gjøre det sånn, men det trenger ikke være riktig for dere.

Lykke til.

Jeg fortalte det den dagen jeg selv skjønte at jeg var gravid, da var jeg vel 4 uker på vei, men junior er bare 2 år da, så det var først da det ble litt mage at vi tok opp tråden og begynte å snakke om magen. Nå stikker han fingeren i navlen min og sier "beibi, beibi".

Vi fortalte det tidlig, tror jeg var i uke 9. Eldstejenta på 4,5 har sørget for at alle fikk vite det i løpet av kort tid, men jeg synes ikke det gjør noe. Hun er så rørende opptatt av babyen, den er det første hun snakker om hver dag, hun planlegger hva den skal ha på seg, hvor den skal sove, at den skal få pupp, at hun skal kose med den - hun er bare så søt! Minstejenta på to snakker om at "mamma har baby i magen", og går rundt og kaller seg storesøster.

Vi syntes det var vanskelig å vente med å fortelle det, siden vi ikke klarer å la være å snakke om babyen...

Annonse

Vi fortalte det tidlig, bare et par dager etter av vi selv ble klar over det. Vi var så glade og fnisete og rare, og ville dele det med 5- og 7-åringen. Så vi hadde "fest", og hadde noe gått galt/ går noe galt, må de nok være med på det også.. De er med på godt og vondt. Sånn er livet her, det føles rett for meg/oss. :-) MEN seff er det ok om andre velger anderledes! :-)

Vi har noen nabobarn (6+7 år) som alltid snakker om "sine 2 søsken som døde". Jeg vet at det er lenge siden moren aborterte og at det var veldig tidelig begge gangene (rundt uke 7). De snakker som om det var fullbårne barn, og det skjemmer meg at de alltid må nevne dette til mine barn som tror at det har hendt noe helt forfrerdelig i denne familien.Vi prøver nr. 5 og jeg kommer ikke til å fortelle det før de 12 første ukene er gått. Men forteller det jo til mine voksne venninner, familie og arbeidsgiver før som kan innordne en ev abort på en bedre måte enn barn... Ellers er jo også alderen på barna også avgjørende. Mulig at barn ca 10 år + kan skjønne ting bedre !? Lykke til med familien din !!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...