Gå til innhold

Søke om fødselsstipend fra Lånekassen

Lumachina

Anbefalte innlegg

ø å

Hvordan søker dere om fødselspenger fra Lånekassen???

Jeg har termin om ei uke, er allerede ut i permisjon, men har greid o avslutte dette studieåret siden jeg tok siste eksamen nå for noen dager siden. Har meldt meg opp til et nytt fag til neste studieår for o vaere helt bombesikker p at jeg får fødselsstipend.

Men hvordan gjør dere det? Søker jeg som vanlig p stipend og lån for neste studieår og legger til informasjon om at jeg skal ha baby nå? For d var d jeg gjorde, og nå står det at søknaden blir ferdighbeh ved skolestart! Hadde jo egentlig håpet o få penger allerede fra fødselen av, eller iallefall ikke såååå lenge etter...........

Hm.. noen som vet?

Takk og takk for alle svar..

Fortsetter under...

hei hei:)

huff lånekassen er bare styr og venting:) hehe

for og søke om fødselstipend snakker du med din rådgiver ved skolen,

de må ha behandlet søknaden din som en vanlig søknad, forde hu har krav på fødselstippend i sommer frier, og fremover i 42 uker.

jeg har en sønn på 4 måneder og har ikke fått brevet mitt ennå:)

sån er det, ting tar tid der inne:)

håper du fikk litt svar:)

Fødselsstipendet skal jo gjelde fra tre uker før termin, så jeg tror du kun trenger å sende inn fødselsattest (og det lånekassen ellers måtte kreve) etter at baby er født. Da vil det du har fått i lån de siste ukene bli omgjort til stipend etterpå, og du vil få støtte framover. Mulig du også etterhvert må sende inn bekreftelse på at du har fått plass i nytt studie. Kanskje like greit å ringe lånekassen å spørre:-)

Når jeg søkte om stipend for dette semesteret oppga jeg at jeg skulle ha barn til sommeren. Fikk da et skjema i posten som skal fylles ut og sendes inn sammen med barnets fødselsattest etter fødsel. Tror du kan bestille dette skjemaet fra lånekassen sine sider. Til høsten, neste semester, tror jeg man skal søke på vanlig skjema og evt. legge ved fødselsattest og erklæring fra skole om når du skal ha permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...