Gå til innhold

Printer dere ut bilder av barna på fotopapir eller vanlig papir?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker det er så dyrt med fotopapir,men hva varer lengst?Jeg må printe ut fra pcen for å kunne klippe å lime dem inn i fotoalbummet.Å en annen ting:Noen som vet hvor mangen bilder man kan legge inn på sin pc i det hele tatt fra digitalkamera?En gang må det vell si stopp?Er sikkert ikke den eneste her som er livredd for å miste bildene av barna vist feks pcen kræsjer etc.Hva gjør dere egentlig?Fortell fortell.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det billigste alternativet for utskrift av digitale bilder er å fremkalle de hos f.eks elkjop.no. Der betaler du fra 0,59 kr pr bilde. Noe som blir mye billigere enn å printe selv på fotopapir. Velger du å hente bildene selv i en elkjøpbutikk, betaler du heller ikke porto. Men om du må printe selv, bør du printe på fotopapir.

Hvor mange bilder det er plass til avhenger jo av en del ting:

- hvor stor hardisk har du?

- hvor mye plass er det igjen?

- hvor store er bildene?

Men du må ALDRI kun ha bilder ETT sted. Alle pc'er krasjer før eller senere og da er det for sent. Alle bildene dine forsvinner om du ikke har sikret deg.

Det billigste her er vel å brenne bildene ut på cd'er eller DVD'er (plass til flere bilder på en DVD). Selv har jeg alle mine bilder på 4 steder (på pc, på ekstern harddisk, på internett, hos mine foreldre)

Du kan også kjøpe en ekstern harddisk som du kopierer bildene over på etterhvert. Koster fra 600 og oppover, her betaler du for størrelse, og det vil holde lenge med 250 gb.

Her har du ingen tid å miste, du er nødt til å sikre bildene dine. Dette har jeg lært selv den harde måten. plutselig er mange bilder tapt for evig og alltid.

Les mer her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=266510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...