Duracella Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Skal bruke tøybleier, og fikk BumGenious onesize i dag. Tanken er å prøve en del typer før jeg kjøper mange av et slag. Det må da være no herk med lommebleier? vet at mange er så fornøyd med de, men.... Må jeg plukke ut innleggene før hver vask da, og stå der og grise med møkkete bleier?? Eller vasker dere de med innmaten i? Men det må vel være en grunn til at de er så populære??
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Det er vel hipp som happ. Jeg tar aldri ut innleggene, andre rister den ut før de vasker dem. Jeg synes lommebleier er kjempebra! De tørker fortere enn aio-bleier.
Duracella Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 Aha. Ja hvis jeg ikke trenger å ta ut innleggene for annet enn å justere av og til, da skjønner jeg at det er lettvint. Og da er de sikkert bedre enn AIO pga at jeg kan fylle i mer innlegg når behovet melder seg.
Gjest Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Du må nok ta dem ut etter vask evt, for de krøller seg inn i bleien. Også må du stappe dem før bruk, men det går seg til. Blir fort rutine.
Audacious Angel Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Jeg syns det er veldig enkelt jeg da... ta av bleia, hiv rispapiret i do, dra ut innlegget og legge bleie og innlegg i bleiebøtta...
Yo&La+spire Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Du kommer inn i en rutine og da er det bare det nest naturlige i verden;) Eg tar alltid ut innleggene før vask, men den er jo ikke noe stress. Det er jo bare litt tiss på de og det holder å ta forsiktig med to fingre å dra de ut. (når eg er ute venter eg til eg kommer hjem med å gjøre det da). Synes heller ikke det er stress å stappe de etterpå, det er bare koselig og tar ikke lang tid. Som de sier over her, så tørker lommebleier fortere og du kan stappe mer visst du vet at babyen kommer til å tisse mer:)
Krusedull Skrevet 4. juli 2008 #7 Skrevet 4. juli 2008 For at bleiene skal bli ordentlig rene må du ta ut innleggene før du vasker dem, synes jeg. Jeg synes for øvrig ikke lommebleier er så innmari mye mer lettvint enn formsydde og bleiebukse, men når de er feridg stappet, er det jo mer lettvint å ta dem på. Tror mange liker dem som barnehagebleier eller barnevaktbleier fordi det er "tøybleier for dummies" når det kommer til å ta på bleiene, men jeg kan ikke se for meg at det er mindre arbeid med vask og stapp av lommebleier, enn det er med f.eks. formsyddde og bleebukse
emlyn Skrevet 5. juli 2008 #8 Skrevet 5. juli 2008 "Veldig" tungvint er jo en definisjon da, klart det er litt mer jobb enn å ta av en papirbleie, hive den i søpla og ta på en ny. Men ikke så mye... Husk at bæsjen stort sett samler seg på rispapir (bruk Disana eller et annet stort som dekker hele bleia; nøstebarn sine er elendige), så bæsjen hiver du i do. Jeg fisker ut innleggene (som sjelden er våte så langt bak uansett, unntatt om morgenen) og legger dem inni bleia før jeg tar tak på utsiden av bleia (pul-trekket) og bretter sammen bleia som jeg legger i en bleiepose. No hassle. Min erfaring er at man må ta ut innleggene, ellers klumper de seg og blir ikke helt rene. Men du kan jo f.eks. kjøpe Mommy's Touch-bleier hos f.eks. www.sweetlittlemonkey.no. Der ramler innleggene ut av seg selv! Når jeg har vasket bleiene og de er tørre, legger jeg dem sammen (legger innleggene i osv) mens jeg ser på tv eller mens ungene herjer på gulvet eller noe sånt. No worries. (Ungene liker å "hjelpe"... de er 10 måneder gamle og elsker å kaste bleiene rundt omkring mens jeg lager dem til.) Men du kan jo alltids velge alt i ett-bleier. De bruker litt lenger tid til å tørke, men hvis du tørker på stativ eller snor vrenger du dem bare først, så går det raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå