Gå til innhold

vask og stell av brukt voksipose

Anbefalte innlegg

Hei!

En supersnill kollega av meg lot meg arve "litt" babyklær (5 bæreposer) og en fiiiin blå voksipose. Voksiposen er noe skitten, og kunne gjerne tenkt meg å vaske den. Kan jeg stappe HELE posen i vaskemaskinen???? Eller finnes det noe annet lurt jeg kan gjøre? Er det blåe trekket som er skittent, men kunne godt tenke meg å vaske hele posefyllet oxo.

TAKKER FOR ALLE SVAR!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137891522-vask-og-stell-av-brukt-voksipose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått en av de nye voksiposene med dyne inni og trekk utenpå? Vask de i såfall hver for seg. Ta ut dyna og se om du finner noen vaskeanvisning. Er det syntetisk dyne eller dun? Vet at syntetiske dyner har lett for å klumpe seg hvis de blir vasket mye.

Hvis du ikke finner vaskeanvisning på dyna, finn ut om den er syntetisk eller dun, og kikk på vaskeanvisninga på ei vanlig dyne med samme fyll :-) Husk bare at de må tørkes GRUNDIG.

IKKE vask dyna selv!!

har sett hva som skjer med den da.. da blir den helt ødelagt, for innholdet tover seg sammen og blir hardt..

trekket kan du vaske, men ikke bruk skyllemiddel... (det står det på min ihvertfall...)

hvis du vil ha dynen vasket, så kan du levere den inn til rens...

eller la den henge ute til skikkelig lufting...

Annonse

Jeg arvet voksiposen min mor brukte til min lillebror (Han er 11 år).

Moren min hadde latt ei venninde låne den til sin sønn, så venninda leverte den til rens før jeg nå fikk den.. Så den er helt ren og ser helt ny ut... syns det høres risikabelt ut å vaske den i maskin, men mulig noen gjør dette, å at resultatet blir bra.

Jeg kommer hvertfall til og levere min på rens senere også hvis den blir skitten :-)

Jeg fikk en brosjyre fra voksi en gang, der sto det at innerposen kunne støvsuges og legges i fryseren. Dersom den er veldig møkkete kan du nok vaske den, evt rense den. Jeg har selvsagt kastet den brosjyren (veldig lurt, siden jeg sikkert ikke kommer til å måtte vaske voksiposen min selv etterhvert), men om du går innom et sted hvor de selger voksiposer har de den sikkert, eller så vet de kanskje hvordan du vasker posen best. Trekket kan i alle fall vaskes i maskin.

Her fann eg ei side der det står om vasking av voksiposen....

Der står det at ein skal bruke SALMIAKK i maskin.... Aldri i verda om eg vil bruke salmiakk til å vaske ull med. Trur heller at ull har det best med milo. På nye vaskemaskiner finnes det programmer som er beregna på handvask. Ville heller brukt milo ja....

http://www.skilpaddentruls.com/voksi.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...