Gå til innhold

Glatt trapp... what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei trapp inne som er malt. Den er jo kjempeglatt, så da har de som bodde her før satt på sånne teppekanter på trappetrinnene. Det funker jo, men jeg liker dem ikke. De er stygge og støver værre enn værst :) Men hva kan jeg gjøre for å få trappa fin og ikke glatt?

Var ei venninne som sa at jeg burde slipe den ned og lakke den, men er ikke lakk like glatt som maling da tro? Hmm... Skal ikke være lettnei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Olje den evt. få råd på en malerforetning. Kanskje det finnes ett stoff en ha utenpå som gjør den mindre glatt, slik at dere slipper å slipe å styre altfor mye.

Skrevet

Vi dro på byggmaker og kjøpte noe greier som minner om sandpapir, bare at det er teip. Kunne få i sort og i klar/hvit. Den hvite var egentlig til badekar, men funker sikkert i trapper også. Vi valgte den sorte til trappen, og har ikke angret et sekund!!! Den selges på rull og er 3-4 cm bred.

Skrevet

Jeg kjøpte sånne "sandpapir-striper" på Montér, som jeg har klistret ytterst på trappetrinna. Det er en tynn remse med lim på baksiden.

Tror de finnes i grå og svart. Ikke veldig pent, men de funker! Og de kan fjernes igjen når det ikke er behov for de...

Skrevet

Heihei.

De stripsene som hun nevner her kommer i gjenomsiktig også:) Kan ha de ytterst på trappetrinnene.

En annen ting som hjelper veldig mot glatte trapper er.... og så husker jeg ikke hva det heter. Det er slikt som blir på dekk på båtene for å gjøre flatene litt grove så de ikke er glatte. Blander du dette i lakken blir ikke trappa glatt. Om så kan du bruke det kun ytterst på trinnene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...