Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann.

er det noen som har brukt eggløsningssprøyte som kan fortelle litt hva man må gjøre for å få tak i denne? (undersøkelser osv)

er den dyr?

setter man den på seg selv?

setter pris på svar fra alle og håper dere kan fortelle litt om når den skal settes i forhold til eggløsningen, og når det gjelder undersøkelsen,må den være nær eggløsning eller kan man ta den når som helst? (mener det var noen som sa at de måler størrelsen på folikkene?) vet ikke om dette stemmer...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Man må til lege/gynekolog å få resept. Da er det jo denne legen som vurderer om du trenger el-sprøyte. Jeg mener å huske at den koster rundt 380 kr, eller så. Det er vanlig å sette den selv. Den må settes nær vanlig eggløsningstid. Folliklene måles på forhånd, og det bestemmes da når sprøyta skal settes utifra størrelsen på folliklene.Lykke til : )

Skrevet

så da må jeg med andre ord først til legen,så bli henvist til gyn på sykehuse? for å få sjekket størrelsen på folikkene? er det vondt denne undersøkelsen? dyrt?

tusen takk for svar,setter veldig pris på det:)

Skrevet

Hvis du ikke har en egen gynekolog du går til fra før av, så må du til legen din først. Vet ikke hvordan det er hvis du velger en gynekolog i det private helsevesenet, det må du i tilfelle ringe å spørre om. Du trenger ikke nødvendigvis dra til gyn på sykehuset, det holder med en vanlig gynekologpraksis. Undersøkelsen gjøres ved en innvendig ultralyd, ikke vondt. Pris varierer etter hvor du gjør det, offentlig eller privat, tror kanskje det varierer litt etter hvor du bor også. Jeg har betalt rundt 350 kr, kanskje litt mindre. Lykke til.

Skrevet

tusen takk :)

håper de ikke er for strenge på reglene for å skrive ut en resept på den sprøyta...jeg må jo reise for å prøve å bli gravid..

har du noen tips til hva jeg kan si for å kunne få denne?

tror du det er vanskelig?

Skrevet

Jeg får den bare for at det skal være så lett som mulig å planlegge. Det spørs jo litt på hvilken klinikk du skal bruke også, Nordica tror jeg stort sett anbefaler dette. Men det er ikke sånn at du må bruke el-sprøyte. Forrige gang jeg ble gravid, hos Stork dro vi på vanlig el, altså uten sprøyte. Jeg bruker pergo for å få eggløsning, da jeg ikke har dette hver måned, men el-sprøyta er bare for å lette planleggingen, det kan gå fint uten også. Det må du nesten snakke med legen om, hva som er nødvendig. Må nok forklare hvorfor, hvordan, osv. Masse lykke til : )

Skrevet

takk takk:)

lykke til til deg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...