Gå til innhold

Anbefaling av brystpumpe - Medela Swing :)

Anbefalte innlegg

Jeg må bare meddele min positive erfaring med Medela Swing! Jeg har slitt med tette melkeganger og harde bryst siden Ola ble fødd. Jeg kjøpte først Avent sin manuelle pumpe, og har aldri klart å bruke den! Desperasjonen pga teite pupper gjorde at jeg anskaffet den elektriske pumpa Swing, og melka bare spruter ut :o) Endelig!!!! Så nå håper jeg på bare fryd og morro fremover! ''

Fortsetter under...

Hos meg føsser det melk ut med avent sin manuelle, så det er tydelig veldig individuelt!! :)

Flott du har funnet en som passer for deg, jeg fikk låne en fra barsel som var ubrukelig, ble overlykkerlig når jeg prøvde avent sin! :)

Hei L!

Jeg har også elektrisk pumpe fra Medela (dog ikke Swing, men mini electric plus). Sliter med brystbetennelse om må pumpe/amme hver 2-3 time for å få fart på melka. "Deilig" å pumpe seg siden junior ofte sover i 4-5 timer og vanskelig å beregne når han er våken. Om melka "fosser" kan jeg vel ikke si, men har på veldig lavt volum pga betennelsen og såre brystknopper.... og det kommer jo melk. Hvor mye melk får dere ut da?? Selv får jeg alt fra 40-80 ml pr bryst, og junior vil ofte ha mer. Er det normalt?

Hei Gro.

Jeg har aldri pumpet brysta årntlig, så vet ikke hvor mye som er vanlig å få ut desverre. Til nå har jeg kun pumpa for å lette trykket slik at Ola kan gjøre resten av jobben, og han er relativt stabil sulten hver 3.time. Pluss jeg har tatt varme dusjer og massert :)

Da jeg var på helsestasjonen sist slet jeg med mye tette melkeganger. De foreslo at jeg kunne komme å måle vekta til Ola før han spiste og etter at han var ferdig for å se hvor mye han får i seg. Også anbefalte de meg også å drikke ammete. Det har ikke vært behov for å måle vekta hans enda, men jeg drikker Helios Ammete i varmen om dagen :)

oki - jeg skjønner... mitt problem er nok tette melkeganger (nå i begge brystene) - men går på antibiotika og tar en nesespray for å få melka til å renne fortere - så går seg nok til for en tru, men idag har feberen heldigvis blitt borte! Jeg får ikke gitt pupp til William så ofte som jeg ønsker, men det har med at han spiser mye og sjeldent (sover fra 3-7 timer ettersom han vil.... og da får jeg ikke stoppet melkesprengen som kommer etter 2-3 timers mellomrom).

Hvor stor er Ola blitt nå da siden fødselen??

klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...