Mirakeljenta08 Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 jeg har født ei jente inuke 23... ser ut som dette går veien men har nå hatt litt det som skremme rmeg litt er hjernebløsningene. hun har hatt2 stk på grad 2... de sier det trenger ikke å ha noe å si ådet kan ha noe å si kan slite litt med bevegligheten... men nå har blødningene trukket eg tilbke å er på 0-1 gjorde det rimlig fort... noen som har opplevd hjerneblødninger.... kan det trenes opp er så redd for store skader noe legene har liten tro på... var noe småfiks sa de men blir så redd og
giggsi Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Hei! Og gratulerer med ei sterk jente! Hvilken uke er hun nå? Jeg kjenner mange som har hatt hjerneblødning grad 2.Det går som regel tilbake av seg selv og trenger ikke å ha gjort noen skade. Håper dette gjelder jenta di og. Hvilket sykehus er du på? Jeg har selv ei jente født i uke 27.Hun var 630 gr da hun ble født. Var på sykehus i 11 uker. Ønsker deg lykke til!
Mirakeljenta08 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 nei elgene sier det ikek trenge rå ha noe å si. som regel ingentig med grad 1og 2 då vi håper det. elelrs ble det litt ved bevegligheten å det kunnetrenes godt opp håper det... nå er hun i uke 28 å ser bra ut for henne vi e rpå riksen å e rkjempefornøyd emd behandlingen.... hun veide 625 i uke 23
giggsi Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Så flott da! Vi fikk beskjed om at de som klarer seg de første 3 ukene stort sett klarer seg. Hvordan er det med lungene? Ligger hun på respirator,c-pap? Hun må være et under som har klart seg så bra etter bare 23 uker i magen. Har hun fått et navn? Hvor tung er hun nå da? Vår jente var nede i 500 gr på det minste,og etter 3 uker var hun oppe i fødselsvekta. Nå er hun 7,5 mnd og veier 6 kg og er 58 cm lang. Har bilder fra sykehuset og senere tid på profilen min om du vil se.
Løyyypeeee!! Skrevet 9. juni 2008 #5 Skrevet 9. juni 2008 Heisann Vår jente født i uke 27+6 hadde hjerneblødninger på begge sider ved fødsel, grad 2. Disse var stabile og trakk seg tilbake i løpet av første uka. Hun er nå 11 måneder (8 mnd korrigert) og vi ser ingen tegn til noen skader som følge av disse. Kontrollene på Riksen bekrefter også dette. Månedene på sykehuset er tøffe! Prøv å koble ut litt innimellom, kom dere små turer ut og tenk på noe annet! Jeg ønsker hele familien lykke, lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå