Gå til innhold

Hvordan ville dere reagert hvis typen/mannen deres sendte flørte sms med en "venninne"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke min venninne altså, men en såkalt venninne av han (typen min). For snart et halvår siden fikk jeg mistanke om denne "venninnen" bare var en venninne og ikke noe mer. Han hadde fortalt at dette var en av hans beste venner som han ikke hadde sett på noen år. (jeg har aldri møtt henne).

Jenta har bodd i Bergen de siste årene og vært i et forhold som visstnok var preget av sykelig sjalusi. Hun fikk ikke lov å ha kontakt med guttevennene sine, derfor hadde ikke de hatt så mye kontakt en stund, inntil det ble slutt mellom jenta og kjæresten hennes. De gjennopptok kontakt på telefon og internett etter det jeg vet.

Så, for snart et halvår siden fortalte kjæresten min meg at han skulle ut på byen å treffe henne, som han ikke hadde sett på over to år! Han forklarte til meg at de bare var gode gamle venner, da jeg stusset over hvem denne jenta som jeg aldri har truffet var.

Et par dager etter er jeg innom facebook og ser at en annen venninne av han og jenta som var med på byen hadde lagt igjen en beskjed på veggen hans. Hun spurte om han (typen min) hadde fått snuppa vel hjem den kvelden.......og jeg er muligens litt sjalu, men jeg reagerte på denne meldingen.....

Så gjorde jeg noe jeg aldri før har gjort; sjekket sms´ene hans mens han var på badet. Der fant jeg noen meldinger fra denne jenta som var litt vel i det flørtende laget. Hun skrev at han er deilig og sinnsykt sexy, best og at hun var såååå glad i han. Jeg så også at han hadde svart med samme mynt tilbake.

Jeg ble rimelig sjokkert for jeg trodde egentlig ikke jeg skulle finne noe muffens......tok det opp med han samme kvelden. Da nektet han for at han hadde vært utro med henne, han nektet for at han hadde følelser for henne og presiserte at de kun var venner.

Fortalte han hvor merkelig jeg synes det var å skrive slike meldinger med venner man overhode ikke hadde følelser for.

Fucking good friends ja....er det jeg nesten lurer på om de er, men han nekter for det. Hun bor i en annen by langt unna og jeg vet at de ikke treffes nå, men jeg er bekymret for sommeren når hun skal hit til Oslo.

Jeg tror nok han har litt følelser for henne, og hun er visst ganske pen også. Bare det at han ikke vil innrømme det. Jeg vet at han fortsatt sender litt meldinger og mail med henne, jeg har sagt jeg ikke liker det, men at jeg ikke kan nekte han det. Men jeg har gitt klar beskjed om at hvis han ikke har følelser for meg lenger så er det bare å si slutt.

I dag morges leste jeg meldingene hans igjen. De var ikke fullt så flørtete, men var sånn "du er best" og "savner deg" type.

Har ikke sagt noe om at jeg har lest meldingene igjen, føler dessuten at disse siste er mer uskyldige. Jeg vil bare ikke at han skal ha kontakt med henne! Jeg vil heller ikke gå å snoke i hans saker, men jeg føler jo at jeg har grunn til å måtte følge litt med, jeg tror rett og slett ikke at jeg stoler på han....og det er jo kanskje et problem i seg selv.

Huff, hva synes dere jeg skal gjøre? Hva hadde dere gjort?

(ps. takk for at dere gadd å lese gjennom hele innlegget)

Skrevet

Har opplevd noe liknende, fikk også sjokk, for jeg trodde ikke han var en sånn type som man leser om her inne...hehe

Men jeg sa tydleig ifra at for me, i vårt forhold, er det å gå over grensen. Jeg synes det er å leke med noe som kan utvikle seg. Hvis noe må holde skjult for meg, bevisst, og lyves om, ja da er det noe som ikke burde foregå.

Er fortsatt skuffet, og sliter litt med tilliten innimellom.

Skrevet

Det er akkurat det jeg også gjør, sliter litt med tilliten innimellom. Hver gang han skal ut så går jeg og uroer meg. I tillegg så er det bare små krangling som skal til før jeg tror at han ikke har følelser for meg lenger. Er så slitsomt å gå å føle at han kanskje ikke har følelser for meg, men en annen, også skal jeg i tillegg gå å late som ingenting.....frustrerende situasjon...

HI

Skrevet

jeg hadde blitt forbanna rett og slett. Synes det er å gå over streken ja.

Skrevet

her er hva jeg synes

helt ok at han har en god venninne.. men nå de er såå gode venner synes jeg det minste han kan gjøre er å introdusere dere for hverandre.. slik viser han at dette ikke er noen han trenger å holde hemmelig..

og jeg vet det er dumt å skjekke meldinger.. men, likevel forstår jeg litt at du gjør det.. du vil jo på en måte bare avkrefte at det er noe.. Men gud så lei meg og sint jeg hadde blitt om han sendte sånne meldinger til ei annen jente..

En ting er å si f.eks "koselig å se deg igjen, har savnet deg, glad i deg" osv. Det kan lett være vennskapelig...MEN når det kommer "du er sååå sexy, deilig" ol.. så kan vel ikke akkurat det forsvares som "vanlig" vennskap synes jeg.. sender han sånne meldinger til kompiser og andre venninner f.eks? neppe..

Så jeg synes han kan unskylde seg for hva han har skrevet til henne.. og ikke nødvendigvis nekte han kontakt, men si at du ikke finner deg i at han sms-flørter med andre..

i et forhold (hvertfall sånn jeg ser det!) har man ikke behov for å skrive til venner at de er sexy, deilige osv.. at man savner/er glad i noen, helt greit! men steike ta, hadde han hatt meldinger der det stå ting i den duren her, hadde jeg blitt kjempesint og såret.. og det vet han også, derfor er det å krysse grensen..

synes det er utrolig dårlig gjort av han.. og dere bør snakke sammen! ikke la han snu det slik at du skal ha dårlig samvittighet, men fortell han at det faktisk er han som mister deg hvis han ikke skjerper seg, ikke omvendt!

Skrevet

Jeg har opplevd det samme, har skrevet et innlegg tidligere om det.. Han holdt det skjult for meg da.., det var greia her. Nettopp starta i ny jobb og tydeligvis fått seg mange nye jente "venninner". Holdt mobilen sin så og si skjult for meg i over en mnd, hadde mobilen sin på lydløs og ganske gjemt når han var hjemme. Så kom med noen hvite løgner for å få han til å innrømme ting og da kom det faktisk frem en del ting.. Har ingen aning i dag på om han var utro mot meg, men tviler ikke på at han var det..

Kom hvertfall fram at han hadde hatt kontakt med en jente, og vært på en del lunsjer osv med henne.. Så nå er jeg alenemor, vært det allerede i snart 4 mnd.. Sånne ting som "venninner" godtar man bare ikke.. Hadde dem virkelig vært "beste" venner hadde dem nok hatt kontakt for der om hun hadde fått seg type. Bare rein bullshit fra typen din sin side.. Og de mld de har skrevet fram og tilbake vil jeg kalle flørte meldinger.. Man skriver ikke sånt til en venninne/venn..

Skrevet

Takk for langt svar:)

Jeg har snakket med han mye om dette, men jeg har aldri fått noe unnskyldning. Det er nok kanskje det jeg mest av alt savner slik at han viser at han innser at slike meldinger er upassende. Jeg har prøvd å få han til å se det fra min side, og hvordan han hadde reagert hvis det var jeg som skrev slike meldinger med en kompis....da innrømmet han at han ikke hadde likt det. På en måte virker det som om han vet at han har gått over streken, men han unnskylder ikke. Det han derimot gjør er å beskylde meg for å være sykelig sjalu! Jeg har aldri ansett meg som veldig sjalu, jeg vet at jeg har blitt en smule mer sjalu etter at jeg fikk barn med han, men det er da vel normalt? Jeg lar han ha jentevenner (som han ikke flørter med) og jeg har aldri noen gang vært sjalu på de andre jentevennene hans. Men nå har jeg jo ikke møtt denne jenta her heller da, så det er vel også derfor jeg er så usikker på henne.

Jeg har helt til nåå sagt at jeg aldri vil møte henne og at han ikke får lov å ta henne med hit (fordi jeg tror jeg hadde skjelt henne ut). Men samtidig kan jeg se at det kanskje hadde vært ok å få møte henne slik at jeg blir mer kjent med henne og vet hvor jeg har henne/han.

Hvis han faktisk mener at det ikke er noe mellom de så burde han jo synes det er greit at vi møtes.

Synes dere jeg bør be ham om å få møte henne?

Skrevet

Gjør det! Se hva han sier og om han er villig.. Isåfall så er det jo noe som ikke stemmer...

Skrevet

Takk for at dere tok dere tid til å svare alle sammen!

Jeg skal snakke med han.

Ha en fin helg da:)

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Nei, jeg gadd ikke å lese gjennom, det var langt og kjedelig og likner alle andre sjalusnurpfitteinnlegg noen sinne produsert her inne av snoker som ikke er fornøyde før de har pressa fram en sannhet de uansett ikke tåler. Patetisk.

Skrevet

Typisk at en med liksom-kult nick må blande seg med uinteressant pjatt.

Begynner å bli kjedelig med disse kranglerne som egentlig ikke har noe innhold.

Skrevet

Hvis du ikke gadd å lese gjennom, så kan du vel egentlig ikke utale deg om innholdet??

Patetisk.

Skrevet

Uff, ikke meningen å være negaiv og destruktiv, men jeg ble helt overbevist da jeg leste innlegget ditt om at denne mannen har vært utro. Jeg kjenner typen(fordi jeg var litt sånn selv for noen år tilbake....).....Man skriver ikke slike sms til en god venn. Og by the way, menn og kvinner ER bare aldri så gode venner (som regel flørtings med i bildet) Huff, men det virker som om typen din har brukt denne dama til å booste egoet sitt. Veldig menneskelig i grunnen, men ikke særlig morsomt å bli offer for.

Håper det ordner seg.

Skrevet

Jeg har også funnet mail og sms skrevet av samboer til andre jenter. Jeg ba han ryke og reise til hælvete! Han måtte tigge og be om pent vær, for jeg finner meg ikke i sånt! Han måtte kutte all kontakt med denne jenta. For så lenge de har kontakt så stoler jeg ikke på han, og jeg kan ikke være sammen med en jeg ikke stoler på.....

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Bla bla. Hvis du kaller ditt innlegg innholdsrikt er mitt verd en nobelpris i litteratur. Og hovedinnlegget er og blir nok et døllt sjalusiinnlegg med alle de vanlige ingrediensene, og følges av en hønsegjeng anonyme svar som kakler om at ja fy, menn som puster uten å søke om løyve bør man gå fra.

Skrevet

Joda, menn og kvinner KAN være bare gode venner, men med slike sms-er...

Det er naturlig å introdusere gode venner for hverandre, ikke sant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...