Gå til innhold

Noen som har feriert på den franske riviera?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Såå bra!!

Hva bør man få md seg når man er der nede da?

Monaco og fyrstepalasset, grasse-parfyme, filmhuset (med alle håndavtrykk av kjendiser) i Cannes må man ha med seg...noe annet???

Takknemlig for alle tips.

Noen som vet av leiligheter til leie som de vet er bra? Har vært på Finn.no og der er det hundrevis av leiligheter.... bare å velge og vrake!

Er litt usikker på hvor det er best å bo av disse plassene.... Vi reiser med en 3 åring.

Jeg bodde også i Juan les Pins, nydelig sted! Gåavstand til Antibes, som også er helt bedårende. Det er så lenge siden jeg var der at jeg husker ikke helt hva du bør og ikke bør gjøre, men vi tok i alle fall turen til Grasse, Monaco og Cannes, og digga det ;-) Nice er en selvfølge;-)

Hvis le Petit danois (dansk, liten burgersjappe) fortsatt eksisterer, må dere få dere en burger der, knallgode (i Juan les Pins).

Har vært der utallige ganger. Fordelen med resten av verden er at de fleste steder er rimeligere enn hjemme, men rivieraen er ikke helt på laveste prisnivå. ( Heller høyeste, men som sagt, rimeligere enn hjemme på mat og vin) Klær og luksus kan du betale så mye du vil for. Fra billigbutikker til Franske motehus. Ville kjørt kystveien mellom Cannes og Freijus. Fantastisk landskap. Så ville jeg sett Grand canyon du Verdon. Fjelllene innenfor Cannes. Monaco er morsomt å se. Med båthavnen der. Anbefaler på det sterkeste boka til Pål Bang Hansen om rivieraen.

Annonse

vi var i cannes en uke, synes det var dyrt der. betalte 800kr for to solsenger en cola og et glass vann!!

likte ikke menneskene der, de så ned på oss siden vi ikke kunne fransk og ville ikke snakke med oss. Endte med mcern og subway hele uka....

men det var utrolig god is der og gøy og se alle fine båtene. et veldig fint sted med deilig strand. Tror vi bare var uheldig og fikk en dårlig start der nede, hadde heller ikke det beste hotellet.

mye fine båtturer, der man kan oppleve borgen der mannen med jernmasken var fengslet. Kort tur over til monaco:-)

Jøss. Jeg snakker ikke fransk jeg heller, men har aldri opplevd at folk ikke vil snakke til meg. At de ikke kan er en ting, men ikke vil? Rivieraen er det stedet i Frankrike hvor befolkningen snakker mest engelsk er min erfaring. Du var nok uheldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...