Gå til innhold

Roper på lillebie :) Hva slags medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Lillebie

Lurer fryktelig om du har fått en behandlingsplan fra Nordica? I tilfelle, skal du ha noen nedregulering (suprecur, suprefact, synarela)? Og hvilke hormonsprøyter skal du ta (Puregon, Gonal-F, Menopur), og hvilken dose?

Du er på samme alder som min kone, altså veldig ung. Vi sliter noe sinnsykt med å finne rett opplegg for oss..

Sist gang ble hun overstimulert, med over 30 eggposer, og denne gangen kun 2!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann IVF mammaer :-)

hmm hvor er det dere holder til å prøve?

Jeg skulle hente medisinene mine på apoteket i dag, men rakk det akkurat ikke. var der ett over tre og apoteket stengte tydeligvis klokken 3 ... og de har resepten min inne så jeg husker ikke medisinene og dosen, men mandag morgen skal jeg hente den ut + time hos Dr Blakstad for "opplæring" av medisinene.

Jeg kan skrive det til deg på mandag formidag :-) jeg er veldig spent på hvordan medisinene kommer til å funke på meg også!

Skrevet

Så spennende, lillebie :)

Når i syklusen skal du begynne på medisiner? Og er det snart? Det går virkelig fort unna for dere, og deilig er det. Ingenting er verre enn å drive å vente på noe som man ønsker så masse!

Blir gøy å høre hvordan det går i morgen :) Da skal vi på UL også, og får siste dommen, om det blir egguttak denne gangen eller ikke..

Skrevet

Vi er forresten på Maigaard i Århus. Passer liksom best for oss, for da tar vi båten ned, og halvannen time i bil! Bor i Kristiansandsområdet :)

Skrevet

jeg tror jeg skal begynne på 2 eller 3 cyklusdag ! og jeg venter egentlig mensen denne uka, men fikk så forsinket eggløsning at jeg tror mensen og blir forsinket en ukes tid!

ja det har gått fort dette her..men vi er litt sånn...når vi bestemmer oss for noe så må det skje NÅ :o) men vi har ønsket oss barn lenge da så

:o)

krysser fingrene for at det blir uttak for dere :-)

så praktisk for dere med kort reisevei ! selv om vi bor 20 min fra gardermoen og 1 time med fly til køben, så er det noe med å sjekke inn 2 timer før, forsinkelser, vente på bagasje, ta tog og buss osv....tar fort masse tid !

er bare nervøs for at jeg ikke skal få ordentlig opplæring av sprøytene, da jeg ikke fikk hentet de ut i går...får hoåe de har noen til demonstrasjon der...burde jo ha det...

Skrevet

Vet jo ikke akkurat hva du skal gå på, men det med sprøytene er lett. Jeg har ikke fått noen opplæring, men det følger med en detaljert bruksanvisning. Jeg gjorde tydeligvis ting riktig også, i og med at det ble 30 egg ;) Må nevne at det er jeg som "stikker" kona, mest fordi da blir jeg en del av opplegget, og fordi jeg synes det er gøy "å leke lege".

Skulle du likevel være i tvil etter legebesøk og info-hefte, er det MANGE "hjemmelagde" instruksjonsvideoer på youtube. Bare søke etter Gonal-F eller hva du skal gå på!

Ellers er vi også litt sånn som dere, er noe bestemt så går vi for det. Tror vi var i Danmark til første inseminasjon mindre enn tre uker etter vi bestemte oss. Hadde journalsamtale og inseminasjon på en og samme dag *hehe*.

Og da vi fikk vite at prøverør var eneste alternativ, var planene klare neste dag :)

Dessverre går det likevel ikke alltid som planlagt, og det har vært mange omveier i denne prosessen.

Skrevet

fy søren, man finner ALT på youtube haha :-)

kan jeg spørre hvordan dere finansierer hele opplegget? kjenner det begynner å verke i lommeboka nå for vår del!

hm jeg tror ikke jeg tør å la kona stikke meg haha hun er litt helse-pingle :-)

Skrevet

Penger, ja, huff..

Har til nå brukt rundt 120 000, inkludert 5 inseminasjoner, fly, hotell, og nå penger til medisiner! Det skal sies at det er svindyrt å fly fra Kristiansand til København. Dere i Oslo-området vet ikke hvor heldige dere er..

Men når vi snart skal betale for tre forsøk, som blir rundt 40000 norske, og x-antall opphold i Danmark, kommer nok prislappen på en evt. første baby rundt 200 000! Ganske sykt, men helt sikkert verd hver krone :)

For å være helt ærlig vet jeg ikke helt hvordan vi har klart det.. Jeg jobber bare som assistent/lærervikar på minstelønn, og kona på fabrikk.. Vi har brukt noe av et flexilån, penger som er bundet i huset. Så har vi pådratt oss en god del kredittgjeld, og vi lever meget sparsommelig. I tillegg har vi fått litt støtte fra familiene på begge sider. De er helt supre :)

Konklusjonen er at jeg skjønner VELDIG godt at dette svir i lommeboka, og håper virkelig dere får det til, både økonomisk og gjerne med et fint resultat :)

Skrevet

vi har kjøpt forsøk på kreditt...og det merkes! så nå skal vi selge bilen (har ny bil) for den har vi ikke råd til lenger....hva gjør man ikke for et nytt familiemedlem:-)

nå har jeg posen med medisiner, og jeg skal ta gonal-f 150 hver dag i 6 dager fra 2-3 dag mens. så skal jeg til kontroll igjen. skal ha kort regime (var det det legen sa da tro) altså ikke spraye med nesespray!

huff dere har hatt mange forsøk bak dere. får håpe den sitter snart:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...