Gå til innhold

Jeg blir SÅ provosert når uvitende folk sier at man ikke kan være utro mot en mann virkelig elsker!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvis du elsker partneren din av hele ditt hjerte, hvordan klarer du å ha sex med andre???? Tviler på at kjæresten din følte seg veldig elsket...

Fortsetter under...

Skrevet

Godt å se at det er noen som støtter tankegangen min. Grunnen til at jeg ønsket å starte en debatt om dette er at det er mange som har blitt bedratt og som sliter med tanker om at den som har vært utro ikke elsker en. Og kanskje han/hun gjør det, kanskje ikke. Jeg sier bare at det er en mulighet.

Ser det er endel som blånekter på at jeg kan elske partneren min. Ser også at det er endel som mener at engang utro alltid utro. Jeg syns det er trist at dere skjærer alle over en kam.

For å ta min versjon av utroskap:

Vi hadde vært sammen i tre år da jeg fikk en jobb som innebar at jeg var borte fra min kjære i 1,5mnd av gangen. Jeg var 19 år, følte meg plutselig redd og alene. Jeg savnet han enormt, og kjente at avstanden mellom oss ble større og større fysisk og psykisk. Vi hadde det fint når vi var sammen men det ble mye krangling over tlf når vi var fra hverandre. Jeg var i denne perioden livredd for å miste han. Så fikk jeg en ny hyggelig og kjekk kollega på jobb som ble en od støtte for meg. Etter en kveld på byen havnet vi dessverre i senga.

var det planlagt? - nei

angret jeg? som en hund

var jeg forelsket i min kollega? nei, men jeg var betatt...

elsket jeg kjæresten min? Ja av hele mitt hjerte

respekterte jeg han? Ja, men i ett svakt øyeblikk begikk jeg en respektløs handling mor han....

Uansett; jeg la kortene på bordet og jeg ble tilgitt. Jeg hadde det vondt, han hadde det selvfølgelig værre, men kom seg gudskjelov gjennom det. Dette er 8 år siden. Jeg har aldri vært utro mot han etter det.

Og jeg vet med meg selv at jeg elsket han da og jeg elsker han nå på tross av hva jeg gjorde mot han.

Nå sier jeg ikke at man alltid skal tillgi utroskap. Jeg sier ikke at det ikke finnes menn/kvinner som er notorisk utro og jeg sier ikke at alle som er utro allikevel elsker partneren sin.

Jeg mener bare at damene her inne ikke alltid kan vite hva den som har vært utro tenker og føler og om forholdet bør avsluttes eller ikke.

HI

Skrevet

Til HI.

I ditt tilfelle var nok en gang utro, aldri mer!! Men for mange andre er det dessverre et tegn på svakhet! Enkelte personer havner mer eller mindre bevisst i situasjoner hvor de blir fristet til utroskap, og griper sjansen!! Og mange gjør det gang på gang! Jeg vet med meg selv at jeg aldri kunne tilgitt utroskap med hjertet! Hadde aldri kunnet stole på mannen igjen, uansett hvor høyt han elsket meg, og jeg han. Tillitt er veldig sentralt og helt avgjørende i et forhold mener nå jeg. Ved utroskap brytes den tillitten på det verste!

HI, du begikk en feil, la kortene på bordet og ble tilgitt. Du gjorde ihvertfall ditt for å ordne opp i situasjonen når "uhellet" likevel var ute, og det er godt at det ordnet seg for dere=) Alt er jo ikke svart-hvitt i denne verden!

Skrevet

jeg synes jo at å bruke alkohol er noe av det feigeste, sorry men ingenting av det du skriver HI er god nok grunn for meg til å ha seg med en annen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...