Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #1 Skrevet 31. mai 2008 Når noen skriver på ulike forum her inne at mannen har vært utro så er det alltid en, eller som regel majoriteten som sier at da kan han ikke elske deg! Det er ufattelig stygt og respektløst å si! Dere gjør situasjonen 20 ganger verre for den som har blitt bedratt! Tenk om noen hadde sagt til deg at mannen din ikke elsket deg, hva ville du følt da? Og for ordens skyld; JA jeg har vært utro mot en jeg ELSKER AV HELE MITT HJERTE! (mange år siden nå, og jeg er tilgitt av han, om ikke av meg). Jeg elsket han da, og jeg elsker han nå så jeg vet at det går an, dessverre!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #2 Skrevet 31. mai 2008 Er litt enig med deg! Men som regel så mangler det noe hjemme,hvis man må ut for å få oppmerksomhet!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #3 Skrevet 31. mai 2008 En ting er å tenke på det, drømme om det, føle på det - en annen ting å gjøre det. Det handler om evne til selvrefleksjon og selvkontroll. Og om man elsker en annen i tillegg og føler for å ha sex med denne personen, er det muligens på tide å analysere forholdet til den man er sammen/gift med. Enten bør man da gå ut av forholdet eller man bør oppsøke hjelp/terapi. Men det er lett å si i etterkant, og selvsagt går det an å tilgi:)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #4 Skrevet 31. mai 2008 Helt enig med HI, og jeg SPYR hver gang folk her inne kommer med "en gang utro, alltid utro". Idioter, det er faktisk ikke sånn det funker....
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 men også morrosomt at det kommer fra de som har vært utro selv......
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 31. mai 2008 #6 Skrevet 31. mai 2008 Ja, det er da de som har vært utro selv som bedre kan analysere en utro persons tanker og følelser. Ikke dere som sitter hjemme på deres høye hest og spyr edder og galle på folk...
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #7 Skrevet 31. mai 2008 så du mener at ALLE er like? at bare fordi de 3 jentene har vært utro og dermed vet at man kan elske en person alikevel, så gjelder dette for alle som er utro? Kanskje vi har forskjellig syn på det å ELSKE en person!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 31. mai 2008 #8 Skrevet 31. mai 2008 Jeg mener ikke at alle er like, men dersom de har vært utro mot noen de elsker er det vel nettopp de som kan si at det er mulig å være nettopp det. Ingen av disse sier at ALLE som er utro elsker partneren sin, de sier bare at det faktisk går an og hvis jeg forstod hovedintensjonen med innlegget var det faktisk for å trøste de som faktisk har opplevd å være den som blir sveket.
petite fleur Skrevet 31. mai 2008 #9 Skrevet 31. mai 2008 Enig med FletteMette - det er ikke morsomt at det kommer fra de som har vært utro selv, det er logisk.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #10 Skrevet 31. mai 2008 De tre jeg kjenner som har vært utro, har alltid vært det, og det skjer igjen og igjen og igjen...Ikke anger engang. De holder på til daværende kjæreste har hørt/tatt de på fersken eller at kjæresten har oppdaget det via kjønnssykdom.....Skal ikke si at alle er så ille, men når menn på nærmere 50 er utro mot sin kone nummer to, og gir henne,-på samme måte som kone nummer en, en kjønnssykdom........ og foreslår ETTER at utroskapet er oppdaget at de kanskje skulle ha bodd sammen alle tre?? ..Har så sex med (den siste av en rekke elskerinner)elskerinna på gjesterommet med kone og barn liggende på soverommet sitt.... Hmm han er den verste da, de to andre er også notorisk utro, men som venner er de veldig greie å omgåes, men man bør ikke bli kjærste med de...De kan liksom ikke være monogame, men som sagt, kjempemenn ellers i hverdagen... Mitt inntrykk av folk som er utro etter at man er inne i et "seriøst" forhold, de vil alltid ha tilbøyelighet for å være utro. KAnskje elsker de sin faste partner, men de bør kanskje finne seg en likesinned, en partner som er åpen for å ha forhold på si???
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #11 Skrevet 31. mai 2008 da tror jeg dt er forskjellige definisjoner på "å elske".. og det er jo flott dere begge har evnen til å tilgi, så ikke du går ifra din mann dersom han er utro mot deg og.. han elsker deg vel tross alt fordet? jeg bare lurer, hvorfor er du utro når du elsker et annet menneske?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #12 Skrevet 31. mai 2008 Uansett, de som er utro, er bare søppel,blodigler,parasitter som ødelegger. De kan elske en person de er utro mot, men ikke nok til å la være.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #13 Skrevet 31. mai 2008 Hadde du skadet en du virkelig elsker? Det å være utro skader nemlig en du elsker ikke fysisk,men psykisk. Tror ikke du HI vet hva det er å elske noen av hele hjerte,siden du kan si at du har vært utro mot en du elsker av hele ditt hjerte. Selv hadde jeg hatt vanskelig for å tilgi utroskap og mener at stort sett er folk dumme når de gjør det,det er veldig få årsaker som kan gjøre at en kan "godta" at noen har gjort noe slikt mot en. Hvis en person banker opp ektefellen/samboer,da er folk på enn med en gang,at de må forlate personen,men utroskap,da er liksom greit. Ser på det som en å samme sak jeg.
Northernlights Skrevet 31. mai 2008 #14 Skrevet 31. mai 2008 "Elsket" er iallefall det siste den som er bedratt foeler,naar bomben sprekker. Men naa er jo jeg "bare" den bedratte, saa jeg kan vel ikke uttale meg om det?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #15 Skrevet 31. mai 2008 De som er utro er idioter, men enda større idioter er de som tilgir utroskap! Det finnes rikelig med mennesker i verden som har både selvrespekt og respekt for andre, så hvorfor kaste bort tid på de som hverken respekterer seg selv eller sin partner? Og dersom man virkelig elsker noen, så er man ikke utro. Respekt er en vesentlig del av ekte kjærlighet, noe mange ser ut til å ikke ha kjennskap til.
piano♫ Skrevet 31. mai 2008 #16 Skrevet 31. mai 2008 Mulig man kan elske en person selv om man bedrar den? Jeg skjønner det bare ikke. Men uansett: Det er en total mangel på respekt når man er utro mot noen, og for meg går respekt og kjærlighet hand i hand.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #17 Skrevet 31. mai 2008 Er man utro er det pga det kommer noe nytt og spenennde! Og fordi sexlivet ikke er på topp, så enkelt er det!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #18 Skrevet 31. mai 2008 hahahha anonym 14.30 jupp, men da får folk skylde seg selv da? Man må jo virkelig skjønne at gutta(som oftest er de som er utro i forhold til jenter slik jeg har skjønt) har behov. Hvis vi ikke klarer å gi dem dette, fordi vi har andre ting å styre med, så må vi forvente og skjønne at de tilfredsstiller behovet et annet sted. Jupp helt med på den(ironi)
Northernlights Skrevet 31. mai 2008 #19 Skrevet 31. mai 2008 Saa greit, da. At det er den bedratte sin skyld, fordi hun/han ikke var spennende nok lengre.Og at sexlivet ikke er bra lengre. Ja,da er det bare aa ta av seg buksa,saa klart! Helt flott grunn det der!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #20 Skrevet 31. mai 2008 joda man elsker nok den som er hjemme også i de fleste tilfeller. MEN det jeg ikke forstår hvordan man greier å være utro mot en man elsker å risikere å ødelegge forholdet og ikke minst såre den man elsker så dypt. DET greier ikke jeg å forstå..
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #21 Skrevet 31. mai 2008 Når man elsker noen så respekterer man den personen. Når man har sex med en annen ja da viser man ikke noen respekt for partneren sin. Så d amener jeg at man ikke elsker dem heller. Men betyr ikke at man ikke er glad i dem da. Jeg har aldri vært uto men jeg har hatt en samboer som var utro mot meg. Jeg vet hvilket svik det er og jeg vet hvilken smerte det påfører partneren. Derfor valgte jeg å gå fra den mannen. Jeg mener at om man har problemer så får man prate om dem og føler amn noe for et annet menneske en partnern og havner i den sitvasjonen at man vil ha sex med dem så bør man faktisk være ærlig nok med seg selv og andre å gjøre det slutt først.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #22 Skrevet 31. mai 2008 Oi oi oi... her var det mange bedratte damer hører jeg. Skjønner at det er bittert! Jeg skal ikke begynne engang. Dere er helt bak mål i forhold til sånn jeg opplever utroskap. Det er vanskelig å sette seg inn i andre mennesekers tankegang og følelsesliv, men hva med å prøve?
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #23 Skrevet 31. mai 2008 Dersom man virkelig elsker noen, er det vel strengt tatt ikke noe behov for å rote rundt. Men dersom følelsene er kjølige, forholdet føles litt trått, man føler seg lite verdsatt, eller kanskje tviler på de følelsene man har, er det sikkert enkelt nok. Når typen/dama di ligger/roter med noen andre, er det skjelden fordi han/hun elsker deg så himla høyt Tror ikke at det er "engang utro, alltid utro" for alle, men det er ikke til å komme fra at noen bare fortsetter å bedre deg når h*n først har gjort det en gang.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #24 Skrevet 31. mai 2008 Presis! Noen, langt ifra alle. Mange grunner til at man er utro. Det dreier seg ihvertfall som regel ikke (statistisk sett) om at man er kåt. Det kan f.eks dreie seg om dårlig selvtillit/dårlig selvbilde, selvforakt... Ja, en mengde ting som hverken dreier seg om kåthet eller at man ikke elsker sin kjære!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #25 Skrevet 31. mai 2008 Ja, skal man bare ikke være utro fordi man ikke har selvtilit nok... herregud så tåpelig unnskylding!! Ingen unnskylding i verden kan være god nok når det kommer til utroskap!! Det er oppsiktsvekkende hvor mange forskjellige unnskyldninger som pønskes opp når det gjelder utroskap. Å det å skylde på kjæresten sin, fikk ikke nok hjemme, er bare teit, ingen som har hørt om kommunikasjon? Tror de som har bedratt sin kjære og fortsatt mener de elsker vedkommende, har et helt annet syn på kjærlighet og det å elske er enn de trofaste!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå