Gå til innhold

Andre som har det slik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

som ikke kan amme pga innsunkne brystvorter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp - var gjennom et sabla komplisert amme-opplegg med førstemann, som nå er snart 4 år. Ammet /pumpet og ga mme i 4 måneder før jeg ga meg sist, det kostet......

har nettopp fått nr to (16 dager siden) og innser at det er samme situasjon denne gangen. Men nå er jeg blitt eldre og kanskje klokere? hvertfall roligere på at det er helt ok med mme, og jeg har VIRKELIG ikke ligget på latsiden når det gjelder å prøve å få til ammingen på tross av vanskelige knopper - har ammet litt med skjold denne gangen, men har mistet nesten all melken fordi jeg fikk kraftig spreng og tilstoppede melkeganger som hindret melken i å komme. Nå har jeg prøvd i to uker å få opp produksjonen igjen med alle de beste ammeråd fra en særdeles fantastisk jordmor, men han tar nå flasken så godt og nyter hver minste dråpe - jeg ser at melken min kommer altfor sakte og vanskelig tilgjengelig for han. Så nå pumper jeg opp det lille jeg har, og vil nok snart ha et 100% flaskebarn - og er salig fornøyd og sikker på avgjørelsen. Har fått massiv støtte fr sykehuset, alle som har prøvd å hjelpe meg i gang innrømmet at mine bryster nok var såpass innsunkne at jeg kanskje ikke ville greie det, selvom jeg har hatt sugevillige, store og sterke barn. det er ingen naturlov å amme lett, akkurat som det heller ikke er noen naturlov at alle har enkle og streite fødsler. Vi bor heldigvis i et land der det følger liten risiko med å gi mme, vi har konstant tilgang på rent vann, steriliseringsmuligheter og økonomi til å skaffe oss nok melk fra butikkene - det er en lykke å se min nyfødte sønn rape søvnig etter en god tår og vite at han får det han skal ha. :)

Skrevet

Ja! Tuppa ville ikke ha noen pupp - og hun var rett og slett ikke interessert i pupper uten vorter:) Brukte en formue på skjold, knoppforstørrer osv. Så da ble det pumping ganske lenge siden jeg hadde så mye melk. Etter 5 mnd med hel-delvis pumping var mor LEI. Så da ble det collett for alle penga, og det er like greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...