lotta82 Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Noen erfaringer fra sykehuset? Fornøyd med den oppfølgingen dere fikk? Tok det lang tid før evt behandling ble i gang satt? Noe spent skjønner dere:)
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Min historie kort fortalt; Prøvde i ca 1 år, fra ca 9 pp tok de en del hormonprøver host fastlegen, ingen EL, så ble henvist til St. Olav fertilitetsseksjonen. 2 mnd ventetid, kom inn 1. juni 2006, UL viste trang livmorhals, delt livmor og egg som ikke var modne. Ble satt på primolut for å få igang mensen og pergotime, dobbel kur annenhver mnd. Fikk 6 mnd på oss og deretter skulle det bli søkt om ivf for oss. Ble satt på venteliste for hysteroskopi og lapraskopi pga feilene med livmora. Fikk time i nov-06, men var da allerede gravid på pergokur nr 2 i aug/sept. Pga pergobehandling samt risikosvangerskap med deformert livmor var jeg på UL fra uke 7 av hver 8.-10 dag til og med uke 13. Derreter ble jeg overført Svangerskapspoliklinikken hvor jeg var på kontroll hver 14. dag fra uke 20-33 fordi jeg nå i tillegg hadde kraftige kynnere fra uke 16 av. Deretter kontroll hver 4. uke de siste 2 mnd. Kan bare si EN ting om St. olav; FANTASTISK!!!!! Sykehus, personale, faciliteter, tryggheten, selve fødsel og barsdeltiden var også helt ubeskrivelig! Følte meg veldig godt ivaretatt fra dag 1 og de var så flinke å informere og kartlegge og ta ting på alvor. Det skrives mye dritt om sykehuset nå for tiden, men dette kjenner jeg meg ikke igjen i, men i morgen er det 1 år siden prinsen kom til verden, så det har nok skjedd en del siden sist. Men ikke på fertilitetsseksjonen..... Er veldig glad for at jeg fikk komme dit og ikke noe annet sykehus når situasjonen var som den var:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå