Gå til innhold

Diabetiker på tur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Skal snart på familietur til Bulgaria og spurte fastlegen min om jeg må ha med skriv om at jeg må ha med insulin på flyet. Han var ikke sikker på dette, men han skrev et slikt brev til meg, uansett. Jeg har aldri hatt med noe sånt før, hverken utenlands eller innenlands, men kanskje det er nye og strengere regler nå? Har dere noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er nytt for jeg har lest for mange år siden at hvis man har med medisiner når man reiser utenlands (uansett om det er fly eller ikke) så skal man ha en bekreftelse på hva dette er og hvem som eier det.

Det skal holde å ha med respten på medisinene så jeg har alltid den med, men har aldri opplevd å blitt stoppet for å vise den fram.

Men som du sier. De er jo blitt mye strengere nå siste årene så det kan jo hende de sjekker ting nøyere også nå.

Du får ha god tur diabetikermor. Blir missunnelig her jeg.. blir norgesferie på oss i år, men mulig vi tar en liten sydentur i høst/vinter om ting ordner seg slik at vi kan gjøre det.

Skrevet

Takk for det:)

Det kom faktisk litt som en overraskelse på oss, dette her. Det var svigermor som plutselig fikk det for seg at hun vil passe lillebror, slik at vi kan ta med de to eldste på en skikkelig ferie uten det styret det er å reise med et spedbarn. Jeg har slutta helt å amme, så det er ikke noe problem med det. Ellers i sommer skal vi nok holde oss i mer hjemlige trakter...

Håper det ordner seg for dere til høsten, da!

• 5 uker senere...
Skrevet

Så er vi hjemme igjen etter en fin tur til Bulgaria. Passe varmt og fint å bade. God hotellstandard. Hva mer kan man ønske seg av en ferie? Det var ikke noe problem med insulin på flyet, og på hotellrommet var der kjøleskap. Ingen tur til noe sykehus denne gangen. :) Det frister til gjentagelse.

• 4 uker senere...
Skrevet

Høres koselig ut. Kunne tenkt meg en lengre tur jeg også og vi lurer på om vi skal reise noe sted i vinter.. vi får se.

I år ble det Norgesferie med diverse pargen + Ålesund ;-)

Skrevet

Pargen? Hva er det?

Vi har akkurat kommet hjem fra noen dager på Gol. Alt var flott, bortsett fra at det var altfor varmt. Vi hadde hytte med hems, men der var det umulig å sove, så vi var 4-5 stk i to senger nede i stedet.

Men Gol er veldig bra for unger. Vi var på Langedrag en dag, og det var stor stas å ri på hest og se på ulver. Vi bodde i tilknytning til Per's hotell, og der var et stort badeland. Det var egentlig derfor vi dro dit, da... :)

Er du ofte i Ålesund, eller? Kan anbefale Barnas Lekeland i Spjelkavika like ved. Hadde med minstemann sist vi var der, og han kosa seg tydelig.

Han blir forresten ett år den 3. Tenk at det allerede er ett år siden vår litt spesielle båttur! Storesøster har jo også bursdag dene dagen, så nå skal det feires! Familieselskap på bursdagen og barneselskap dagen etterpå.

Det er veldig hyggelig å høre fra deg!

Hilsen

Skrevet

Gratulerer med 1 årsdagen som var. De blir fort store disse barna ja. Det er 1,5 uke siden lillebror ble 1 år her.

og vi var en liten tur på barnas lekeland også ja. Er ikke så ofte i Ålesund, men bor jo i samme fylke ;-)

og Pargen.. det er skrivefeil for parker. haha at jeg ikke så det..

• 1 måned senere...
Skrevet

hehe... da forstår jeg...:) Lurte litt på om det var noe nytt som jeg (som ikke er så urban) ikke har fått med meg... :)

Så du bor på denne siden av grensa, altså. Fornuftig... :)

Jeg har det ganske travelt for tida, så det er ikke så ofte jeg er innom her. Det roer seg vel etter hvert som jeg kommer mer inn i jobben igjen. Nå har jeg nok med å holde hodet over vannet. Sånn er det vel ofte når man skifter arbeidsplass. Jeg har begynt å pendle nå. Lillegutt har pappaen hjemme denne uka også, men nå er det barnehagetilvenning det går ut på. Vi kommer til å bruke hele uka på det. Ser ut til å gå bra, så langt. Han har knytta seg fint til en av de to som har spesielt ansvar for ham.

Det er nok verst for mor.

Hyggelig å høre fra deg!

Hilsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...