Gå til innhold

slutte med puppen..

♥Mamma`n til lille Kasper♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips hvordan gå frem med å slutte med puppen for å få en best overgang både for oss foreldere og ikke minst småen?

han er veldig glad i puppen, og vi har vel brukt den litt som "smokk" til tider for å roe han om natta osv om dere skjønner. Han er jo så trøtt at han spiser ikke da, men gaper etter den når han våkner om natta eller dagen. Får han den litt da roer han seg emd egang. Men ammer kun litt om morgen, og kveld. evt natt. Han får grøt, middagsglass og grøt. I varmen nå gir jeg han vann istede for pupp som væske på dagtid.

Han er bare 6 mnd, men legen sier jeg bør slutte og amme for er blitt så tynn. Han tar nok mye av fettet mitt. Pluss at siden han er så glad i puppen er han jo så avhengig av meg, så vanskelig å ha han på overnatting borte da når han er vant me å få puppen litt om natta.(skal en del i sommer som bryllup osv så han må jo da sove borte)

Noen som har råd/tips til en fin og myk overgang?

Han tar ikke smokk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi DU er blitt så tynn? Jeg kan ikke forstå hvorfor det at du ammer 3(?) ganger i døgnet skal gjøre at du raser i vekt.

Ellers, det finnes sånne "protein drikker" "Gainers fuel" og sånt, som er fint for dem det renner vekt av. Hør på apoteket. Det er altså til DEG.

Du må passe på å få mye mat i deg, søk på ammekake her inne!

Skrevet

jeg har også tatt av masse etter jeg har begynt å amme, og jeg spiser masse næringsrik mat eller vertfall det jeg orker. kan ikke spise mer !

Skrevet

Hei. Jeg tror ikke det finnes en myk overgang. Men hva med at du reiser bort på overnattingsbesøk. Så kan pappaen i huset ta seg av småen om natta...evt prøve et par netter hvis han protesterer mye.. Har du prøvd med kosekluter. Min heiv seg etter koseklut da han var ni mnd -han klødde slik i munnen+ at det ble kosen:-))

Skrevet

Den letteste måten å legge til kalorier på er gjennom fett og oljer. Majo er både sundt og fetende, om det er det man er ute etter. En fin måte å få i seg kalorier på er for eksempel å koke en mengde fullkornspasta med salt, en del egg man hakker opp og har oppi når pastaen er ferdigkokt, og så har du en hel pose med majo på. Kjøler du ned pastaen med kaldt vann rett etter koking så kan du sette dette i kjøleskapet med lokk og det holder seg i noen dager. Du er litt sulten, ha deg en bolle med sånn.

Skrevet

Vær snill å skriv hva du spiser i løpet av dagen....min er 10 mnd....og jeg går ikke ned i vekt....jeg ammer4-5 gg pr. dag....

Skrevet

jeg har jo begynt å amme først så lite nå. prøvd å gi han mest mulig fast føde, mme og vann så jeg skal slippe å amme så mye. gikk noe ned mange kilo pr uke. Men får høre med hs og legen igjen skal dit 5 juni.

jeg spiser jo som en hest. hehe. Spiser masse mat og drikker mye. Prøvd noen slik drikker legen anbefalte også.

takk for svar iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...