Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #1 Skrevet 30. mai 2008 Ser bare noen påstår det i en tråd lenger ned... ÆSJ!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #3 Skrevet 30. mai 2008 pølser inneholder ihvertfall kjøttet som på er på hodet til kua. og svor. det var blant annet det som var i når jeg lærte å lage pølser i læretia mi. vi hadde ingen ører oppi. ørene er jo stortsett bare hud og bruskvev. det er ikke akkurat indrefilet som males opp nei. ser skikkelig heslig ut når det røres rundt i maskinen. gjett hva som er i fiskepinner da. det er jo selvfølgelig restekjøtt/fisk som brukes til slike produkter, for å få utnyttet mest mulig av dyret.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 Jeg skal seriøst aldri spise pølser mer...eller fiskepinner. Men kyllingpølser da,- der maler de vel kanskje opp hele kyllingen.. Fysj altså!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #5 Skrevet 30. mai 2008 Kjøtt er drit. Er det bedre å spise filet? Mørt kjøtt = forråtningsprosessen har startet (i fleste tilfeller)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #6 Skrevet 30. mai 2008 Anonym 21:33 : Hodekjøtt på kua? Nei det er ikke ører eller nese i pølser. Hilsen ei som jobber i pølseproduksjonen på Gilde.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #7 Skrevet 30. mai 2008 fin på det?? jeg spiser da pølser tross at jeg har vært med å lage det. så den linken lengre ned. måtte le. pølser inneholder ikke øyne og hele muler. tror nok ikke det innlegget var seriøst ment. hilsen anonym litt lengre opp i tråden. anonym 21:37 - foretrekker du kjøtt med rigor mortis du da? kjøtt må henge.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #9 Skrevet 30. mai 2008 du som jobber på gilde: jepp vi skavet av kjøttet som ligger på skallen på kua og hadde i. hele bordet fullt av kuskaller. vet ikke hva oppskriften er nå da. dette er vel 14 år siden kansje. er du med å skjærer? tenker på om du vet hvor alt kjøttet kommer fra.eller blander dere bare sammen ingrediensene? hvilket kjøtt har dere i pølsene da? skjønner at du ikke kan legge ut oppskrifta liksom, men hvilket dyr og hviken del av dyret bruker dere da?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #10 Skrevet 30. mai 2008 Vi har ingen ku i våre pølser iallefall. Kun gris, og kun noe vi kaller for overleggskjøtt. Altså kjøtt som er til overs fra en gris som blir partert opp til koteletter, svine fileter og diverse. Bruker ikke hodekjøtt, og heller ikke løse deler i pølsene hos oss. Ikke øyer, ikke kjønnsorganer, eller tenner Så slapp av folkens. Er ikke så ille som folk skal ha det til, men er ikke sunt i det hele tatt, så det er sagt. Ja, jobbet i både blanderom, som slakter og i skjæreavdelingen på Gilde. Vært der i ca 5 år, og er nå bare en pølsemaker
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #11 Skrevet 30. mai 2008 Du som har peiling - hva med de såkalte magre pølsene? Er de virkelig magrere? Lages de av"bedre" kjøtt på grisen? Dette lurer jeg virkelig på, håper du vet ;-) (inside-gilde-information, kult ;-D )
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #12 Skrevet 30. mai 2008 har dere ikke storfekjøtt i noen av pølsene? det er sikkert dette dere kaller for overleggskjøtt jeg tenker på. alt som kan brukes, men ikke kan brukes til noe annet. men det er kjøttet på kraniet jeg snakker om, på pannen og kinnbeina. ikke hjernen altså.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #13 Skrevet 30. mai 2008 må bare tilføye at hele pølsa består jo liksom ikke av hodekjøtt fra ku, det er jo bare en liten andel for å bruke opp kjøttet en har til rådighet liksom.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #14 Skrevet 30. mai 2008 Ja, de er absolutt magrere. Der bruker de som du sier bedre og mer kjøtt. I vanlige pølser er det masse forskjellig krydder, fett og kjøtt... Men i de magre pølsene er det mer reint kjøtt, og mindre fett. Velg heller de om du vil ha pølser....Mye sunnere!
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2008 #15 Skrevet 30. mai 2008 Altså; jeg har en pakke i skapet med grillpølser fra gilde hvor det står hodekjøtt som en ingrediens!!
Tokatter_USA Skrevet 31. mai 2008 #16 Skrevet 31. mai 2008 I gamle dager og i andre kulturer brukte/bruker man ALT fra dyret. Skjønner ikkke hva som er ekkelt ved det? Iallfall ikke når alt er malt og blandet sammen så man ikke ser det. Jeg har lenge hørt at det er så mye ekkelt i pølser. Er det bare dette det er snakk om? Jeg trodde man mente konserveringsmidler, salt, MSG og kunstig farge, jeg.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #17 Skrevet 31. mai 2008 anonym 23:02 hun fra gilde forsvant visst. hadde håpet hun kom til å kommentere innlegget ditt.
Northernlights Skrevet 31. mai 2008 #18 Skrevet 31. mai 2008 Jeg fant et bein (eller tannbit) i en poelse engang. Da spiste jeg ikke hot dogs paa mange aar etterpa. Det var skikkelig heslig! Jeg kjoeper kyllingpoelser for det meste =o)
LinnisR83 Skrevet 31. mai 2008 #19 Skrevet 31. mai 2008 Oi oi oi, Gilde dama (eller mannen?) Hvilken Gilde jobber du på da? Fantasi Gilde? Jobber selv på Gilde men bare jobbet der i snart 3 år. Og jeg kan love dere at det er både hodekjøtt og kukjøtt i Gildepølsene...Ikke alle, men mange. Tror det er de med naturtarm som ikke har ku i seg, men er ikke sikker. Grillpølser har både hodekjøtt, og ku i seg. Men ingen griseører eller neser. De bruker man til hundemat. Håper dere ble klokere, og Gildedama oppi her...skulle likt å visst hvilken Gilde du jobber på. Selvfølgelig må de bruke restekjøtt i pølsene, ellers hadde det blitt dårlig butikk!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #20 Skrevet 31. mai 2008 Er det virkelig ingen her som har smakt smalahove??? Kjøttet på hodet er ofte det aller beste, det;) Og sylteflesk til jul, av grisehodekjøtt er det beste:) Vet ikke hva som er i pølser, men har vært med på hjemmeslakting, og der ble hele dyret utnyttet, også tarmer(til pølseskinn) og blodet(det måtte vi røre i, så det ikke koagulerte). Og vi brukte all innmat ellers også Dere må ikke kjøpe annet enn rent kjøtt, hvis dere er så redde;)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #21 Skrevet 31. mai 2008 Nå er vel smalahove av lam....eller sau. Men det er fakta i det at hodekjøtt er bedre enn alt annet kjøtt. Salt og godt mørnet!
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #22 Skrevet 31. mai 2008 Ja, smalahove er av sau/store lam, men poenget var at det er hodet;) Og det er supergodt:) Husk også at oksetunge er en delikatesse;)
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #23 Skrevet 31. mai 2008 Okay...sorry, da missforstod jeg Trodde du mente smalahove var av gris. Men helt enig med deg. Smalahove og hodekjøtt er kjempegodt. Oksetunge er også godt.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #24 Skrevet 31. mai 2008 meg her fra lengre opp som har laget pølser med hodekjøtt i. var på butikken nå og da plukket jeg opp en pakke skinnfrie grillpølser fra gilde. der sto det at de inneholder storfekjøtt. og storfekjøtt vet vi alle inkluderer ku, det bare høres bedre ut med storfe. men det sto dessuten at de inneholdt 7% hodekjøtt. det hadde du kansje ikke fått med deg? det er kansje det dere kaller så pent for overskuddskjøtt eller hva det var dere kalte det. synd du forsvant fra diskusjonen.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2008 #25 Skrevet 31. mai 2008 Takk!!! Godt å høre det ikke var bare min pølsepakke som inneholdt hodekjøtt;=) Gildedama var ganske så bastant her og ho hørtes jo egentlig ut som ho hadde peil men men... En annen ting; vet du hvorfor det oppgis i det hele tatt? Er det lovpålagt eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå