Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg glemte selvsagt å spørre legen om en ting, alt har gått så fort:

Starter sprøyter med Puregon i normal syklus i morgen, og lurer på hvordan det er med alkoholkonsum mens man gjør dette?

Er det null og nix, eller kan jeg ta et glass til maten? Min mor har stor 60års-feiring i morgen og hvis jeg kan nippe til et glass champagne i løpet av kvelden vil jeg jo gjerne det, men kan jeg ikke så kan jeg ikke...

Håper en av dere erfarne IVF-ere kan svare meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å holde meg avholdende, eller drikke så lite som mulig under og 3 måneder før prøveperioden. Jeg smakte ikke alkohol mens jeg gikk på sprøyter, var meget måteholden i perioden med spray, men unntak av et utenlandstur med min kjære (da ble det både vin, likør og portvin)

Jeg var så heldig å bli gravid på 1. forsøk så jeg tror at det kan ha en sammenheng, men jeg er ike lege.

uansett tor jeg du fint kan ta et glass champagne for å feire din mor i morgen, men jeg ville ike tatt mange.

Lykke til.

Skrevet

Hei! Har begynt med puregon denne uken - og skal ha uttak i løpet av neste uke. Lurte også på det med rødvin - og min klinikk svarte at det er helt ok å drikke et glass rødvin - men at de anbefaler måtehold! :-)

Mvh

Skrevet

Da vi var på infomøte på Riksen sa sykepleieren at det var lov å ta et glass vin, men alt med måte. Hun sa at det man skal gjennom er jo så utrolig teknisk og lite romantisk, så dersom noen ønsket å kose seg med god mat og et glass vin, så var det ingenting i veien for det.

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Da tar jeg sjansen på et lite glass. Blir deilig i det fantastiske været :-)

Har satt første sprøytestikk nå i morges, etter å ha glodd på sprøytespissen i et kvarter før jeg fikk kvinnet meg opp og stukket. Man kjenner jo absolutt ingenting, så følte meg passe dum etterpå. Hehehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...