Gå til innhold

Sunn dessert som jenta vår kan ha med i barnehagen til bursdagsfeiring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fruktsalat med vaniljekesam..

??

Ønsker mange forslag!!

Fortsetter under...

Skrevet

Fruktspyd. Bruk grillspyd av tre og tre på jordbær, melonbiter og annen frukt som hun liker.

Skrevet

litt sunn da.

piske krem ha i masse god frukt som eple, bananer, druer, mandarin og pære., jeg bruker firkløver sjokolade oppi også, men det kan jo droppes da.

Den synes jeg er veldig god :)

Godt med karamelsaus over men det også kan jo droppes da:)

Skrevet

grove vafler med hjemmelaget jordbærsyltetøy til.. eller bare legg med melon og jordbær.. NAM! (smaker ikke at vaflene er grove en gang)

Skrevet

Lag smoothies av den frukten barnet ditt liker, sammen med litt yoghurt, hell det oppi isformer og frys det til is. Sundt og godt! Var en slager i barnehagen til eldstemann nå i mai.

Tupperware har isformer, Ikea, pytt og panne og sikkert mange flere butikker.

Vi hadde jordbær, bananer og vanilje youghurt i smoothieisen vår :) Kan ta oppi litt sukker hvis du vil ha den litt søtere.

Lykke til!

Skrevet

i barnehagen lagde vi alltid morsomme fruktfat til bursdagene.

Vi kuttet en ananas på midten og satte den på hodet. Da ble det lissom en morsom figur med pigg sveis. Som øyne stakk vi inn druer på tannpirker. lagde nese og munn. Rundt pyntet vi med forskjellig oppskjært frukt som banan, melon jordbær, epler, ja egentlig det meste man har for hånd.

Blir en sunn og litt stilig dessert ;)

Annonse

Skrevet

Stemmer på smoothie eller fruktsalat med vaniljeyoughurt...det er det som er mest populært i bhg der jeg jobber.

Skrevet

Fruktsalat med en yoghurtdæsj...

Bare masse frukt er meget poppis her - min datter har snart bursdag og da nevnte hun kun frukt som hun ville ha med...

Ferske rundstk med godt pålegg er også populært i bhg her...

Slik jeg har forstått det, så vil det meste være positivt, så lenge det er noe annet enn den vanlige matpakka de har med seg hver dag :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...